Az izraeli REE startup új koncepciója szerint az elektromos autók motorteréből mindent el kell tüntetni, és az erőátviteli elemeket a kerekek mellé, sőt a kerekekbe kell beépíteni. Ezzel egy lapos, gördeszkára hasonlító moduláris platformot alakítanak ki. A TechCrunch Mobility rendezvényen bemutatott megoldást az REE „a kerék újrafeltalálásának” nevezi, amivel újabb lökést adna az elektromobilitás fejlődésének.
A hajtás négy agymotorból áll, emellett a kormányműveken keresztül a szintszabályozó aktív felfüggesztéséig mindent a kerekek közvetlen közelében helyeztek el. A létrejövő platform alkalmas rá, hogy a méret és a felépítmény változtatásával akár három másodperc alatt 100 km/h sebességre gyorsuló sportautó, akár egy terepjáró is létrehozható a segítségével – írta a Bitport.hu
A legfontosabb szempont a gyártók és beszállítók számára a költségek csökkentése lehet. Az izraeli startup felhívta rá a figyelmet, hogy egy ehhez hasonló, univerzális keretrendszer alkalmazása óriási megtakarításokat hozhat a számtalan különböző, egymással párhuzamosan használt platform kiváltásával. Ezek megtervezése külön-külön is hosszú időt vesz igénybe, és dollármilliókba kerül az egyes társaságoknak.
Az REE már több autóipari beszállítóval és autógyártó vállalattal folytat együttműködést, ezek közül a Mitsubishi már be is jelentette, hogy hatalmas potenciált lát az REE technológiájában, és azt várja az új moduláris platformtól, hogy hatékonyabbá tegye az elektromos autók fejlesztését, különösen az autonóm járművekét.



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!