Az izraeli REE startup új koncepciója szerint az elektromos autók motorteréből mindent el kell tüntetni, és az erőátviteli elemeket a kerekek mellé, sőt a kerekekbe kell beépíteni. Ezzel egy lapos, gördeszkára hasonlító moduláris platformot alakítanak ki. A TechCrunch Mobility rendezvényen bemutatott megoldást az REE „a kerék újrafeltalálásának” nevezi, amivel újabb lökést adna az elektromobilitás fejlődésének.
A hajtás négy agymotorból áll, emellett a kormányműveken keresztül a szintszabályozó aktív felfüggesztéséig mindent a kerekek közvetlen közelében helyeztek el. A létrejövő platform alkalmas rá, hogy a méret és a felépítmény változtatásával akár három másodperc alatt 100 km/h sebességre gyorsuló sportautó, akár egy terepjáró is létrehozható a segítségével – írta a Bitport.hu
A legfontosabb szempont a gyártók és beszállítók számára a költségek csökkentése lehet. Az izraeli startup felhívta rá a figyelmet, hogy egy ehhez hasonló, univerzális keretrendszer alkalmazása óriási megtakarításokat hozhat a számtalan különböző, egymással párhuzamosan használt platform kiváltásával. Ezek megtervezése külön-külön is hosszú időt vesz igénybe, és dollármilliókba kerül az egyes társaságoknak.
Az REE már több autóipari beszállítóval és autógyártó vállalattal folytat együttműködést, ezek közül a Mitsubishi már be is jelentette, hogy hatalmas potenciált lát az REE technológiájában, és azt várja az új moduláris platformtól, hogy hatékonyabbá tegye az elektromos autók fejlesztését, különösen az autonóm járművekét.