Történetének legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül az 1937-ben alapított Volkswagen – közölte a távirati iroda által idézett Handelsblatt című német üzleti lap szerint Jürgen Strackmann. A VW-csoport értékesítési és marketingvezetője a névadó márka jövőjéről tartott sajtóbeszélgetésen a napokban azt mondta: a belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, amelyet nagyjából 2040-ig értékesítenek majd. Így autónként a tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.
Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. Ennek részeként a márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW-logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon mutatják be. A váltás részeként a wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a hetven méter magas épületről.
Az arculatváltást indokolja, hogy az ismert autógyártó az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első „igazi” – vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült – elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén a frankfurti autószalonon debütál. A VW szándéka az, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártójává váljon. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió e-autót értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.

Fotó: MTI/EPA/Julian Stratenschulte
A Volkswagen az elektromos mobilitási stratégiájának megvalósításához kínai beszállítókkal létesített együttműködések keretében kívánja biztosítani az akkumulátorellátását. A Bloomberg hírügynökség meg nem nevezett vállalati forrásokra hivatkozva azt írta, hogy a VW fontolóra vette: részesedést vásárolna kínai autóipari beszállító vállalatokban, hogy biztosítsa a hozzáférést az e-mobilitásban kulcsfontosságú akkumulátortechnológiához. A Volkswagen kalkulációi szerint 2028-ra évente már tizenegymillió teljesen elektromos, akkumulátoros hajtású jármű készül majd Kínában.