Arculatot és modellt vált a Volkswagen

Nagy változás lesz a Volkswagen (VW) német autógyártó kínálatában: várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg a társaság utolsó, új fejlesztésű belső égésű motorja, így a hagyományos VW-modellek nagyjából harminc év múlva tűnhetnek el az autópiacról.

Magyar Nemzet
2019. 08. 25. 8:36
Az átalakulással a dízelbotrány kedvezőtlen hatásait is semlegesítenék Fotó: JULIAN STRATENSCHULTE Forrás: MTI/EPA/Julian Stratenschulte
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Történetének legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül az 1937-ben alapított Volkswagen – közölte a távirati iroda által idézett Handels­blatt című német üzleti lap szerint Jürgen Strackmann. A VW-csoport értékesítési és marketingvezetője a névadó márka jövőjéről tartott sajtóbeszélgetésen a napokban azt mondta: a belső égésű motorral szerelt utolsó modell a ­2030-as évek elején kerülhet piacra, amelyet nagyjából 2040-ig értékesítenek majd. Így autónként a tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. Ennek részeként a márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW-logó helyére kerülő új emblémát a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon mutatják be. A váltás részeként a wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a hetven méter magas épületről.

Az arculatváltást indokolja, hogy az ismert autógyártó az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első „igazi” – vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült – elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén a frankfurti autószalonon debütál. A VW szándéka az, hogy 2025-re az elektromos ­autók első számú gyártójává váljon. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió e-autót értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat.

Az átalakulással a dízelbotrány kedvezőtlen hatásait is semlegesítenék
Fotó: MTI/EPA/Julian Stratenschulte

A Volkswagen az elektromos mobilitási stratégiájának megvalósításához kínai beszállítókkal létesített együttműködések keretében kívánja biztosítani az akkumulátorellátását. A Bloomberg hírügynökség meg nem nevezett vállalati forrásokra hivatkozva azt írta, hogy a VW fontolóra vette: részesedést vásárolna kínai autóipari beszállító vállalatokban, hogy biztosítsa a hozzáférést az e-mobilitásban kulcsfontosságú akkumulátortechnológiához. A Volkswagen kalkulációi szerint 2028-ra évente már tizenegymillió teljesen elektromos, akkumulátoros hajtású jármű készül majd Kínában.

A teljes váltással a vállalat az egész Volkswagen-csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni. Ismert, nem csupán a névadó VW autók, hanem az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, illetve a Scania és a MAN márkák is a csoporthoz tartoznak.

Pénteken azt is hírül adták, hogy a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta „lelki károk” miatt, egy dél-koreai, Audi- és VW-tulajdonosok által indított per eredményeként. A szöuli bírósági döntés szerint a járművekbe épített emissziós­érték-módosító funkció miatt a gépkocsik mintegy 2,4 millió tulajdonosát egymillió von (245 ezer forint) kártérítés illeti meg, noha a gyártó anyagi kárt nem okozott, a vevők lelki kára viszont a bírák szerint méltányolható, mivel a járműiparban a szakmai etikával ilyen mértékben ütköző cselekedet meghaladja az átlagember által elviselhető szintet – fogalmazott a bíróság.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.