Számos utaspanasz érkezett a Wizz Air légitársaság utasaitól az elmúlt hetekben azért, mert szerződéses budapesti partnere, a beléptetést végző földi kiszolgáló a megállapítottnál magasabb díjat számít fel bizonyos szolgáltatásokért.
A légitársaság közleményben reagált a jelenségre. A Wizz Air álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. (Malév GH) megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldása érdekében minden lehetőséget megvizsgálnak, beleértve a szerződés felmondását is. A fapados légitársaság szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és ha bármely partnerük megszegi kötelezettségeit és félrevezeti a Wizz Air utasait, akkor szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie.
Sajtóhírek szerint a földi kiszolgáló cég a légitársaság honlapján szereplő 30 euróval szemben 20 ezer forintot kér azoktól az utasoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni. A Malév GH egyik munkatársa a pórul járt utasoknak úgy fogalmazott, hogy intézményesített lehúzás folyik a reptéren. Mint mondta, a nyugtákra szándékosan nem a szolgáltatás pontos nevét írják, mert így könnyebben el lehet utasítani a panaszokat. A Pénzcentrum.hu informátora szerint a cégen belül egyfajta ösztönzőrendszer működik, hogy ki tud minél többet lehúzni az utasokról.

Fotó: Bach Máté
A legújabb visszaélés a Fapadosinfó.hu szerint, hogy utasok százait büntetik meg, mert a telefonra letöltött beszállókártyával kívánnak felszállni. Ezt a Wizz Air és a többi légitársaság Budapesten és a kontinens minden repterén mindig is elfogadta, ugyanakkor az utasok számára elérhető tájékoztatókban ez nem szerepel egyértelműen. A blog azt tanácsolja, hogy budapesti indulásnál kerüljék a telefonra letöltött beszállókártyát, a jegyet inkább ki kell nyomtatni. Emellett pontosan be kell tartani a csomagok mérethatárait.
Mint emlékezetes, néhány évvel korábban a kézipoggyász, a kisebb méretű gurulós bőröndök ellenőrzése során voltak hasonló jelenségek. A légitársaságok szabályzatukban megszabják a fedélzetre felvihető csomagok méretét, ezeket feltüntetik a honlapjukon. Ellenőrzés céljából a check in pultoknál méretsablont helyeznek el. Ha a csomag nem fér bele, fel kell adni, és magasabb díjak kell érte fizetni. Saját tapasztalataink szerint Európa repterein igen ritkán méricskélik a bőröndöket, kizárólag Budapesten nézték egy időben nagyítóval, túlnyúlik-e a táska. Persze a szigorúság hátterében mindig a többletbevételek megszerzése állt.