Tárgyak helyett egyre inkább az élményajándékok iránt érdeklődnek a magyar vásárlók, amelyeket a családjukkal, szeretteikkel közösen élvezhetnek, ebben utazási programok, kulturális, gasztronómiai, sportolási és kikapcsolódást segítő lehetőségek vannak leginkább – derül ki az első, már az év végi bevásárlási szezonról szóló előrejelzésekből. Az élményajándékok közül a korábbi években a legtöbben wellnessfürdőben eltöltött hétvégét adtak ajándékba, de előszeretettel ajándékoztak színház-, koncert- és mozijegyet, közös utazást vagy akár kreatívfoglalkozást is.
A MasterCard friss felmérése szerint ráadásul a lakosság kis része pénzügyi tudatosságból már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt beszerez valamit az ünnepekre. A kártyatársaság úgy számol, hogy a karácsonyt megelőző száz napban egy átlagos magyar vásárló százháromezer forintot költ ajándékokra. Emellett majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.

Fotó: Bach Máté
A pénzügyi tudatosság szakértői szerint az előrelátó tervezés a költségek elosztását jelenti, így majd nem egyszerre terheli a családi kasszát az ajándékok, alkalmi használati eszközök és az alapanyagok bevásárlása – az idei ünnepi terveket érdemes mostanában összeállítani.
Az élményajándékozás térhódításával arra is felhívják a figyelmet, hogy a fogyasztók időben foglalják le a télen is mozgalmas belföldi turizmusban kínált szimpatikus programokat, a várakozások szerint ugyanis óriási érdeklődés lesz a népszerűbb ünnepi, sok esetben kedvezményes árú lehetőségek iránt. Különösen az iskolai szünet idején, illetve az ünnepnapokon elérhető élmények kínálata apadhat hamar.
Az év végi időszakban a legnagyobb napi forgalom a black fridayen, november 29-én várható. Ebben az időszakban mind az internetes kereskedelemben, mind a hagyományos üzletekben akciókkal robbantják be az ünnepi idényt.
Nem mind arany, ami fénylik! Aki a korábbi évek tapasztalatai alapján idén arra készül, hogy a kedvezményes napokon vásárol nagyobb értékű terméket, érdemes már most figyelemmel kísérnie az aktuális árkínálatot, mivel tipikus módszere a webáruházaknak, hogy a hangzatos árengedmények előtt felemelik a termék eredeti árát, hogy majd ahhoz viszonyítva tűnjön magasnak a fekete péntekre meghirdetett kedvezmény.