Első és legfontosabb, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, kitől vásárolnak. Hangzatos webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal – figyelmeztet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a boltokban egyre látványosabb karácsonyi készülődés miatt.
Leszögezik: ha a fogyasztók nem találnak ilyet, akkor arról a weboldalról inkább ne vásároljanak, mert könnyen átverhetik őket.
Azt is érdemes megfontolni, hogy akarunk-e külföldről vásárolni, sok magyar nyelvű weboldalt ugyanis külföldi székhelyű cégek üzemeltetnek. A megrendelt termék szállítási ideje azonban ebben az esetben sokkal hosszabb is lehet. Időnként az is előfordul, hogy egyáltalán nincs szállítási határidő feltüntetve, és csak a sokadik reklamációra történik meg a termék postára adása. Külföldről történő rendelés esetén az is nehézséget okozhat, hogy amennyiben mégsem tetszik a rendelt áru, túlzott költségekkel jár a termék visszaküldése.
A kötelező jótálláshoz hasznos tanács, hogyha hibás a termék, akkor teljesen mindegy, hogy üzletben történt-e a vásárlás vagy interneten keresztül, a vásárlókat ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg.
Kötelező jótállás alá alapvetően a tízezer forint eladási ár feletti műszaki cikkek, háztartási gépek, televíziók, bútorok, okostelefonok tartoznak. Ezt az összeghatárt érdemes a fogyasztóknak szem előtt tartaniuk, illetve mérlegelniük egy-egy kihagyhatatlannak vélt, 9999 forintos akció láttán is, hiszen ebben az esetben nem lesz kötelező jótállás a termékre, csak szavatosság.