A Bounce egy bangalore-i startup vállalkozás, amely több mint 17 000 elektromos és benzines robogót üzemeltet három tucat indiai városban. Most pedig mintegy 150 millió dollárt fektettek be a cégbe egy folyamatban lévő finanszírozási kör részeként. A tranzakciót a meglévő befektetők, az Eduardo Saverin B Capital és az Accel Partners India vezették – tette közzé a TechCrunch.
A Bounce, amely korábban Metro Bikes néven vált ismertté, lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy okostelefonos alkalmazás segítségével rendkívül alacsony áron béreljenek robogót. Miután az utazás befejeződött, az ügyfelek letehetik a robogót bármely közeli gyűjtőhelyen.
Az olcsó járműmegosztási rendszer az intelligens elektromos és benzines motorkerékpárok egyik fontos értékesítési csatornája Indiában. Terjedésüket támogatja az egyre növekvő felismerés, hogy két kerékkel sokkal gyorsabban lehet boldogulni a zsúfolt forgalomban, mint néggyel.
Ezért az intelligens robogók kihívást jelentenek akár az Uber számára is, amely sok milliárd dollárt fektetett be, hogy több mint 100 városban lehessen jelen több százezer járművel. A Bounce társalapítója és vezérigazgatója, Vivekananda Hallekere egy interjúban a New York Timesnak korábban azt mondta, hogy az Uber és a hasonló autómegosztók modellje hamarosan eléri korlátait.
A Bounce néhány helyi szereplővel versenyez, köztük a Vogóval és a Yulával, amely partnerséget tart fenn az Uberrel, és ezen a héten nyolcmillió dolláros befektetéshez jutott. Hallekere korábban elmondta a TechCrunch-nak, hogy a Bounce, amely jelenleg IoT-hardvert és -tervezést kínál a robogóüzemeltetők számára, azon dolgozik, hogy kialakítsa saját robogóplatformját.
India a kétkerekűek legnagyobb piaca, évente mintegy húszmillió új motorkerékpárt és robogót adnak el.