Érdemben gyorsult a kiskereskedelem a második negyedévhez képest július és szeptember között, ami hozzájárulhat az öt százalék körüli GDP-növekedés fenntartásához – állapította meg a Takarékbank a szerdán közzétett, szeptemberi statisztikai jelentés alapján. Eszerint a Központi Statisztikai Hivatal úgy számolt, hogy a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene szeptemberben a nyers adat szerint 6,3, a naptárhatástól megtisztítva pedig 5,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét.
Az iskolakezdés havában jelentősen megugrott az iparcikkek értékesítése a magyarországi üzletekben. Az összesen 8,6 százalékos havi bővülés a nem élelmiszer kategóriában az iparcikk jellegű vegyeskereskedésekben nőtt a leginkább, mintegy 12 százalékkal szeptember során, míg a gyógyszerek, a gyógyászati termékek és illatszerek értékesítése 5,6 százalékkal volt több éves összevetésben – ekkora növekedést a textil-, ruházaticikk- és lábbelieladásokban is megfigyeltek. Ugyancsak sok fogyott az ősz elején a használt cikkekből, míg a szezonális kereslet felfutása miatt a könyvek, a számítástechnikai eszközök és egyéb iparcikkek, valamint a bútorok és a műszaki termékek forgalma is kiemelkedő volt.
Noha most következik a főszezon, már szeptemberben élénk volt az internetes kereskedelem értékesítése is. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelemben 5,8 százalékkal nőtt az értékesített áruk mennyisége az ősz elején, a várakozások szerint ez a dinamika fenn is maradt mostanáig, és tovább fokozódik az e-boltok látogatottsága az év végi bevásárlási szezon közeledtével.
Eközben tegnap a cégek jelezték: elkezdődött a magyar tulajdonú Extreme Digital és a dél-afrikai hátterű eMAG magyarországi leányvállalatának egyesülése, miután októberben a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyta a fúziót. A végleges összeolvadás hét-nyolc hónap alatt történik meg, az új cég új nevet is kap majd. Az online áruházak az idei ünnepi szezonra még külön készülnek, mindkét megszokott webcímen lehet majd vásárolni – emelték ki.
Új stílust kap a Westend
Teljesen megújul az idén 20. születésnapját ünneplő Westend bevásárlóközpont a fővárosi Nyugati térnél. Magyarország, illetve Közép- és Kelet-Európa legnagyobb bevásárlóközpontja évente több mint húszmillió látogatót fogad. A következő időszakban a több mint négyszáz üzlettel rendelkező épület bizonyos részeit – többek között a közel ötven éttermet és kávézót magában foglaló ételudvart – is felújítják. A tulajdonosok célja, hogy a bevásárlóközpont a jövőben egy innovatív, személyre szabott és digitális megoldásokkal működő élményközponttá váljon.