A Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel együtt gyártaná le a keretmegállapodásban szereplő, utolsó 21 emeletes vonatot a Stadler – mondta a Világgazdaságnak adott interjúban Dunai Zoltán. A Stadler magyarországi csoportjának igazgatója kifejtette, nagyon örülnek annak, hogy hamar megszületett a kormányrendelet azt követően, hogy a MÁV-Starttal megkötötték a szerződést a még le nem hívott KISS motorvonatok megrendeléséről.
– Ezzel ugyanis hatályba lépett a megállapodás, lehetőséget adva arra, hogy 2022 végéig mind a negyven szerelvényt üzembe helyezhessük Magyarországon, és azok részt vegyenek a személyszállításban – fogalmazott Dunai Zoltán.
A járműjavító alvállalkozóként már részt vesz az eddig lehívott szerelvények betétkocsijainak összeszerelésében, és e társaság végzi a komplett járművek üzembe helyezését is. Az igazgató szerint a közös munka zökkenőmentessé vált, a gyártás ütemesen zajlik, három vonat van már próbafutáson, és készül a többi is. Sőt a Stadler már nemcsak hosszú távú együttműködésben gondolkodik a járműjavítóval, hanem meg is vásárolná azt, noha vételi ajánlatukat még nem dolgozták ki.
A Stadler 2019-es magyarországi tevékenységéről az igazgató azt mondta, nagyon jó évet zárnak, mert nemcsak a járműeladási szerződéseik léptek hatályba, hanem másik, jelentős megbízásuk is van, amely a szintén általuk gyártott, piros FLIRT vonatok színvonalemeléséről szól.
– A cél az, hogy e vonatok is elérjék a kék FLIRT-ök színvonalát az utaskomfortban és más téren is – jelentette ki az igazgató. Dunai Zoltán arról is beszélt, hogy az idén hatszáz alumínium kocsitest készül a szolnoki üzemükben, a forgóvázüzemük pedig annyira megnövelte árbevételét és annyi megbízása van, hogy új, a szolnoki cukorgyár területén kialakított csarnokba költözik.