Életbe lépett vasárnap a MÁV és a GYSEV 2019-2020-as új vasúti menetrendje, amely számos kedvező változást hoz az utasok számára – mondta Mosóczi László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ismertette, hogy 2015-től négy év alatt 138,2 millióról 141,8 millióra nőtt a MÁV-Start utasainak száma, az idei első három negyedévben 105 millió utast szállított a vasúttársaság. A 2019-2020-as menetrendben több vonalon csökken a vonatok menetideje, például Budapest és Sátoraljaújhely között 35 perccel, Budapest és Zalaegerszeg között 34 perccel, Győr és a Balaton között közel 30 perccel, a főváros és Szeged között 18 perccel, Budapest és Pécs között 13 perccel. A Mezőzombor–Sátoraljaújhely vonalszakasz idén nyáron befejezett korszerűsítése nyomán a főváros és Sátoraljaújhely között végig villamosított pályán közlekedhetnek a járatok. Az új menetrendben Zalaegerszegre is el lehet jutni intercityvel, Székesfehérvár és Veszprém érintésével kétóránként megy a Göcsej IC-járat, így 17-34 perccel csökken a menetidő ezen a vonalon.
Nem új keletűek az autóipar gondjai
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.