A felnőtt magyarok 18 százaléka, 1,4 millió ember állította, hogy legalább havonta vonatozik, és minden második honfitársunk, 48 százalék használta tavaly a kötött pályát. A vasút és szolgáltatásai tehát legalább négymillió felnőtt magyarnak fontosak évente. A MÁV szempontjából jó hír, hogy az államvasúttal és annak szolgáltatásaival többen elégedettek, mint tavaly. A társaságról alkotott véleménye egy év alatt az összes magyar ötödének, húsz százalékának javult és tizedének romlott, a többiek nem láttak változást. A magyar vasút pontosságával és megbízhatóságával az összes felnőtt 55, a rendszeresen vonaton utazók hatvan százaléka ugyan elégedett, 31, illetve 39 százalékuk azonban nem. A másik problémás terület az állomások állapota és tisztasága, amellyel az összes megkérdezett negyven és a rendszeresen vasutazók 47 százaléka elégedetlen.

Fotó: Havran Zoltán
Érdekes, hogy a fiatal, negyven év alatti felnőttek véleménye különösen jól alakult a vasúti szolgáltatásokról. Az új nemzedék 51 százaléka is összességében elégedettnek mutatkozott, míg a sokat látott hatvan év felettieknek csak a 37 százaléka. Emögött a jegyvásárlás bővülő lehetőségei állnak: a rendszeresen vasúttal utazók harmada, 34 százaléka veszi innovatív módon menetjegyét, és az összes internetes jegyvásárló 86 százaléka elégedett. A MÁV applikációja és a nyári internetes jegyvásárlás lehet tehát az egyik magyarázata a fiatalok elégedettségének.