Bár egyre több alkalommal kerül a magyar családok asztalára pezsgő, még mindig az év vége jelenti a főszezont. A szakemberek tapasztalatai alapján az év utolsó hónapjában fogy el a teljes éves mennyiség legnagyobb hányada. Az év vége közeledtével pedig a kínálat is bővül, hiszen minden pincészet ekkorra időzíti új termékei megjelenését. Míg korábban szinte egy-két márka látta el a teljes magyar piacot, az elmúlt években sorra jelentek meg a kínálatban a kisebb pezsgőpincészetek termékei. Így az egységesnek tekinthető kínálat is egyre több izgalmas termékkel színesedett.
Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára szerint a világpiacon egyértelműen hódít a pezsgőfogyasztás, az eladások évről évre 1,5-2 százalékkal bővülnek. Nem csoda tehát, ha a hazai piacon is egyre többen kapnak kedvet ahhoz, hogy pezsgőkészítéssel kísérletezzenek. Ezt segítette az is, hogy 2010-ben bevezették a termelői pezsgő fogalmát a magyar piacon, ami megnyitotta az utat a családi pincészetek termékei előtt. – A jövedéki szabályok fellazítása egyértelműen nagy lökést adott a hazai pezsgőágazatnak – mutatott rá a főtitkár. A minőség szempontjából is élénkülés tapasztalható, a magyar pezsgőpincészetek tételei egyre több neves nemzetközi borversenyen érnek el kiváló eredményt.
– Ezek a pezsgők pedig nem csak a szakmának készülnek, a legtöbb borkereskedésben megtalálhatók, de a nagyobb áruházláncok polcairól is leemelhetik a vásárlók – mondta el Brazsil Dávid. A főtitkár szerint a borhoz hasonlóan a pezsgőfogyasztásban is egyre tudatosabbak a magyarok. A már korábban is népszerű édes pezsgő mellett ma már a csúcsminőséget jelentő pezsgők is egyértelműen megtalálhatók a kínálatban: egyre többen érdeklődnek a magasabb minőséget képviselő száraz és brut italok iránt. Szintén kedvező irány, hogy a kínálatban szereplő külföldi termékek ellenére a legtöbben a magyar pezsgőpincészetek palackjait emelik le a polcokról. Ez pedig nemcsak a közepes árkategóriás italokra, hanem a csúcsminőségű pezsgőkre is igaz.