Tavaly közel 4,6 millió darab belföldi vasúti menetjegyet, bérletet és felárat vásároltak az utasok a MÁV okostelefonos alkalmazásán keresztül – közölte lapunkkal a nemzeti vasúttársaság.
Jellemző az applikáció népszerűségének növekedésére, hogy míg tavaly januárban 4,2 százalék volt a MÁV appon keresztül vásárolt jegyek aránya, addig decemberre ez 9,5 százalékra, azaz több mint a duplájára nőtt egy év alatt. Ezen belül az értékesített jegyek száma 2019 utolsó negyedévében megháromszorozódott az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
Január első hetében is jelentős növekedés látható: idén hét nap alatt már több mint 108 ezer darab jegyet vásároltak a MÁV appban, míg 2019 első hét napjában ez a szám kicsivel 42 ezer alatt volt, ami több mint két és félszeres növekedés. Az app segítségével menetjegyet a legtöbben a szobi (70-es) vasútvonalon váltottak, de a szolnoki (100a) és a székesfehérvári (30a) vonal is a dobogón végzett.
Eközben a MÁV elnök-vezérigazgatója Zalaegerszegen bejelentette, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal három óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba. Homolya Róbert a decemberi menetrendváltásról elmondta, a fejlesztéssel a MÁV versenyképesebbé szeretné tenni a közösségi, azon belül a vasúti közlekedést.