Tavaly szeptemberben a Siófoki Szakképzési Centrum (SSZC) Fonyódi Gimnáziuma, a múlt csütörtökön pedig a Marcali Szakgimnázium és Szakközépiskola vette át a Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM). – Azt kell megtanítanunk a diákjainknak, hogy tudatosan szelektáljanak az őket érő sok információ közül, nem véletlenül került be a reklámelemzés is a pályázati kiírás követelményei közé – mondta az eseményen Szamosi Lóránt, az SSZC kancellárja.
Az ünnepségen Keszthelyi Nikoletta, az ITM helyettes államtitkára egyebek között arra emlékeztetett, hogy a szaktárca 2016 óta díjazza a fogyasztói tudatosságra nevelő iskolákat, a marcali középiskola hetvenedikként kapta meg a rangos elismerést.
– A tanulók ma már aktív vásárlóként jelennek meg az üzletekben és az online térben is. A médiában pedig számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért is fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a tudatos fogyasztói magatartásra.
Az ITM a 2019/2020-as tanévben is meghirdette a diákok mindennapokban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola című pályázatát az általános és a középiskoláknak, amely a tanév végéig benyújtható.