Lassan lábadozik a kínai járműipar a koronavírusból

Magyar Nemzet
2020. 02. 17. 16:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ legnagyobb autópiacának számító Kínában az idei első fél évben akár több mint tíz százalékkal, az év egészében öt százalékkal eshetnek az eladások tavalyhoz viszonyítva. A távirati iroda beszámolója szerint a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete azt közölte: becslésük arra az esetre érvényes, ha még április előtt sikerül felülkerekedni a koronavíruson.

A Volkswagen-csoport, a világ vezető járműgyártója eközben azt közölte, hogy a Covid–19 koronavírus ­miatt januárban éves szinten 11,3 százalékkal estek eladásai Kínában. A VW-csoport, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint az Audi, a Porsche és a Škoda, januárban 343 400 járművet értékesített Kínában és Hongkongban. Tavaly Kínában a csoport 4,2 millió ­autót értékesített, többet a 2018. évinél. Kínában működő gyárai tavaly több mint négymillió autót gyártottak. A VW csoportszintű globális eladásai a múlt hónapban 5,2 százalékkal, 836 800 járműre csökkentek, az észak-amerikai eladások ugyanakkor csaknem öt százalékkal nőttek.

Fotó: REUTERS/Kim Kyung-Hoon

A Toyota japán járműgyártó bejelentette, hogy négy kínai gyárából háromban újraindítja a termelést a héten. A cég eredetileg azt tervezte, hogy a holdújévi ünnepek után szinte azonnal, február 3-án elindítja kínai termelését. A Toyota most azt közölte, hogy két kínai gyárában ma, további egyben pedig holnap indul újra a termelés. A negyedik gyár termelésének beindításával kapcsolatban még nincs időpont.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.