Nőnek a biztosítási iparág digitalizációra fordított kiadásai egy kutatás szerint

A biztosítók informatikai kiadásai globálisan évi 5,2 százalékkal bővülnek 2022-ig és elérik a 126 milliárd dollárt, a növekedés motorja az új, ügyfélközpontú technológiák bevezetése az IDC piackutató és a Liferay szoftverfejlesztő vállalat közös tanulmánya szerint.

Forrás: MTI2020. 02. 19. 20:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője a társaság szerdai budapesti sajtóbeszélgetésén elmondta, a biztosítási iparág a digitalizáció terén lemaradásban van. A kutatás szerint a megkérdezett biztosító társaságok mintegy 31 százaléka tervezi, hogy ügynökeit virtualizálja, azaz olyan digitális platformokat telepít az ügyfelek és a biztosítási tanácsadók közé, amin keresztül személyre szabott információkkal lehet az ügyintézést kezelni.

A társaságok 60 százaléka legfontosabb célként az ügyfelek vonzását, megtartását és a modernizált kommunikációt jelölte meg. A Liferay Hungary ügyvezetője hangsúlyozta, egyre látványosabb, ahogy a digitalizáció megváltoztatja az ügyfelek szokásait.

Hozzátette, hogy a biztosítási iparág szereplőinek az üzleti folyamatokba célszerű beilleszteni a mesterséges intelligenciát, a big data technológiát, az IoT (Internet of Things) modelleket, meg kell érteni az ügyfelek elvárásait, illetve figyelemmel kell kísérni a vevői interakciókat. Az IDC-Liferay közös kutatása alapján a megkérdezett társaságok mintegy 60 százaléka már ezeknek az irányoknak az alapján alakítja át működését.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.