Kilenc ATR repülőgépet ad el a Tarom román állami légicég, összesen legalább 32 millió dollárért. A Ziarul Financiar bukaresti gazdasági lap beszámolója szerint az említett gépek elsősorban a vállalat belföldi járatait szolgálják ki, de görögországi charterjáratokat is biztosítanak. A legmagasabb ára két 2009-ben gyártott, 68 férőhelyes ATR 72–500-as gépnek van, ezeket minimum 6,3 millió dollárért értékesítenék. Az eladásokkal a Tarom flottája tizennégy repülőre csökkenne. A légitársaság megszünteti a Bukarest–Tbiliszi és a Bukarest–Stockholm járatait.
A légitársaság évek óta veszteséges, képtelen felvenni a versenyt a Romániában nagyon népszerű diszkontcégekkel. Lucian Bode közlekedési miniszter ennek ellenére kedvezően látja a jövőt, szerinte a légitársaság átvészelte a „turbulenciákkal teli” nehéz időszakot, és felépülése kezdetén jár. Mint mondta, a kormányzat miden lehetséges módon támogatja a céget, de tudatosították a menedzsmentben: minden pénzt úgy kell elkölteni, hogy hozzájáruljon a nagyobb profit eléréséhez vagy rövidebb távon a veszteségek eltüntetéséhez. A román kormány január közepén 195 millió lej (mintegy 13,7 milliárd forint) segélykölcsönt ítélt meg a Taromnak, enélkül a vállalat márciustól már nem tudna működni.
A cég tavaly ősszel politikai botrányba keveredett, miután Mădălina Mezei, a Tarom korábbi vezérigazgatója azt állította, hogy az akkori szociáldemokrata ügyvivő közlekedésügyi miniszter a honatyákat szállító repülők felszállásának megakadályozására kérte a bukaresti parlamentben zajló bizalmatlansági indítvány előestéjén. A miniszter beismerte, találkozott az igazgatóval, de elmondása szerint csak az érdekelte, kik azok a parlamenti képviselők, akik repülővel utaznak a fővárosba.
Az 1954-ben alapított Tarom ötven célállomásra működtet járatokat. A távirati iroda szerint a vállalat az idén 171,37 millió lej veszteségre számít 1,51 milliárd lej árbevétel mellett. A Tarom legutóbb 2007-ben könyvelt el nyereséget.