Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a kampány szerdai budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a magyar sertéshúsfogyasztás jelentősen elmarad az európai uniós átlagtól, annak mintegy kétharmada.
Ezért is indokolt a kampány, amely felhívja a figyelmet a sertéshúsnak a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásban betöltött szerepére, illetve arra, hogy a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék a fogyasztók – hangsúlyozta.
Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását – mondta el Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról.
Az AM helyettes államtitkára felidézte, hogy az elmúlt években számos kedvezőtlen hatás érte a sertéságazatot, ezért különösen fontos a megkülönböztetett figyelem.
Tarpataki Tamás a jelenlegi helyzetet ismertetve kitért arra, hogy Kína éves sertéshústermelése 54 millió tonnáról visszaesett 34 millió tonnára a sertéspestis miatt, ezért az Európai Unió exportja több mint 20 százalékkal nőtt.
A magyar élősertés, valamint a sertéshús exportja több mint 10 százalékkal bővült, ugyanakkor az élősertés hazai importja mintegy 10 százalékkal csökkent, a sertéshús behozatala pedig stagnál – jelezte.
A helyettes államtitkár hozzátette azt is, hogy az árak magasak, a sertéshús kilónkénti termelői ára 600 forint fölött van.
Az AMC ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús fogyasztása biztonságos, Magyarországon csak a vaddisznóállományban mutatták ki a sertéspestis vírusát, a házisertés-állomány nem érintett.
Kiemelte azt is, hogy az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság.
Giczi Gergely a fogyasztási trendek változásáról szólva elmondta: kutatások, illetve dietetikusi vélemények is alátámasztják, hogy a vörös húsok hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz.