– Kutyás állatbarátok okostányért is vásárolhatnának a kínálatunkból. Ha a négylábú gazdája elutazna egy hosszú hétvégére, csak be kellene programoznia az etetési időpontokat. Egy applikáció segítségével akár azt is lehet a távolból ellenőrizni, ha a tányér idő előtt kiürül – részletezte csoportja képzeletbeli vállalkozásának profilját egy hetedik osztályos kislány, akiről kapásból gondolhatnánk, hogy legalább egy bozontos, szálkás szőrű tacskója van, hosszú, piros pórázon, amelyet minden este szertartásosan megsétáltat a budapesti betonrengetegben.
A budapesti Herman Ottó Általános Iskola hetedik osztályának kis vállalkozói az idei Pénz7-en azt a feladatot kapták, hogy alapítsanak vállalkozást, amelynek termékei, szolgáltatásai kapcsolódnak valamilyen internetes applikációhoz. Akadt olyan négy-öt fős csapat, amely a mezőgazdasági munkákra szakosodott és mobilos applikáció vezérelte traktorral dolgozott. Született vendéglátós cég is, valamint speciális italkiszolgáló vállalkozás. A múlt héten immár hatodik éve megtartott tematikus programhét eredetileg a mindennapi pénzügyek megismertetését, az előforduló pénzügyi helyzetek tudatos kezelését tűzte ki zászlajára. Ám időközben az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) mint szakmai együttműködő partner közreműködésével a Pénz7 programja a vállalkozói témához kapcsolódó feladatokkal is kibővült.
Nem ülünk fordítva a lovon, ez a jövő
– Mindig lehet tanulni a gyerekektől. Tele vannak nagyszerű, eredeti ötletekkel, amelyeknél elsősorban nem azt mérlegelik, hogy mennyi munkájuk lesz az ötlet megvalósításával és majd a vállalkozás működtetésével, hanem azt, hogy az a termék, szolgáltatás mennyit érhet a piacon. Elengedhetetlen a piackutatás, továbbá annak felmérése is, hogyan juthatnak el a vállalkozások termékei a vevőjelöltekhez. A gyerekek pontosan tudják, hogy mennyire fontos az igények felmérése – összegezte az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a hetedikesek munkája során szerzett tapasztalatokat. György László a vállalkozói kompetenciafejlesztés és a vállalkozói ismeretek élményalapú bevezetése című témakörhöz kapcsolódóan tartott órát önkéntesként az angyalföldi általános iskola 13–14 éves diákjainak.