A legfontosabb szempont az utazási döntés meghozatala előtt már nem az élménykeresés lesz, hanem a biztonság – mondta Guller Zoltán újabb nyilatkozatában. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója jelezte, megbízták a Századvég kutatócéget, hogy hetente mérjék fel a magyarok utazási hajlandóságát. Az első eredmények örömteli módon azt mutatják, hogy a magyarok több mint fele tervez belföldi utazást az idén, míg 12 százalékuk külföldet is felkeresné – ezek többsége horvátországi, görögországi nyaralást jelentene. Az úti célok között a fő választási szempont az lesz, hogy az egyes országokat milyen mértékben sújtotta a járvány. – Egyelőre úgy tűnik a számokból, hogy Magyarországot kevéssé, ezért az itteni turizmus értékesítése is javulni fog a nemzetközi kínálatban – mondta.
Borstratégia: sok a kitörési pont
A Magyar Bormarketing Ügynökség első teljes évét értékelte Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.