Menetrend szerint halad az észak-balatoni villamosítási projekt, melynek keretében a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti, mintegy 55 kilométeres vonalszakasz kap felsővezetéket – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A munkálatok a tavalyi év végén kezdődtek, és várhatóan jövő nyáron érnek véget. A beruházás során átépítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomást, ahol 55 centiméter magas, akadálymentes peronokat építenek, korszerű térvilágítást és hangos utastájékoztató berendezéseket telepítenek. A kivitelezés a nyáron sem állt le: június 18-ig éjszakai vágányzárban folytatódtak az oszlopállítási és felsővezeték-építési munkák Csajág és Balatonkenese állomásokon, valamint a Csajág–Balatonkenese, Balatonkenese–Balatonfűzfő, illetve Alsóörs–Balatonfüred szakaszokon. Az év második felében a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is elindultak. A nyári időszakban elkezdődtek a közműkiváltások, valamint épül az alsóörsi állomáson a járműtároló épülete is.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A vágányzár jövő hétfőn, szeptember 28-án kezdődik, és a munkálatok jövő nyári befejezéséig tart. Az érintett időszakban Szabadbattyán és Balatonfüred állomások között vonatpótló autóbuszok közlekednek. Ezalatt Alsóörs, Balatonkenese és Polgárdi állomásait átépítik és akadálymentesítik, az új peronokon hangos utastájékoztató rendszert alakítanak ki, valamint befejeződik a villamos üzem kiépítése annak érdekében, hogy 2021 nyarán megindulhasson a villamos mozdonyokkal való vontatás a Balaton északi partján Balatonfüredig. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést az ÉB 2018 Konzorcium végzi mintegy nettó 23 milliárd forint értékben.
Ha jövő nyáron átadják a Balatonfüredig korszerűsített vonalat, a jelenlegi székesfehérvári mozdonycsere Füreden történik majd meg, ahol az utasoknak esetleg át kell szállniuk. De már nem sokáig.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a sikeres közbeszerzés után, reményei szerint a villamos-hibrid, vagyis az áramszedős-akkumulátoros kettős üzemű motorvonatok közül az első tíz Budapest és Tapolca között közlekedik majd 2023-ban, Füredtől behúzott áramszedőkkel.