Az egész uniót átfogó, nagysebességű vasúti személyszállítási szolgáltatások hálózatát kell létrehozni 2025-re – javasolta Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter az európai közlekedési miniszterek online konferenciáján. A fejlesztés jelentős, az éghajlatváltozás mérséklése érdekében tett erőfeszítésként értékelhető – tette közzé a Railwaygazette.com. A TEE 2.0 (Trans-Europ-Express hálózat) a nevében emlékeztet a korábbi európai közlekedési együttműködésre, amelyet hét nemzeti vasúttársaság indított 1957-ben, a holland vasút volt elnökének, Franciscus Quirien den Hollandernek a kezdeményezésére. Az eredeti TEE vonatokhoz hasonlóan a TEE 2.0 szolgáltatásai is csak a nappal működnének, de Scheuer tervei szerint kiegészítenék azt az éjszakai összeköttetések kibővített hálózatával. A német kormány arra törekszik, hogy meggyőzze a többi EU-tagállamot a TEE 2.0 előnyeiről, és hogy hivatalos szándéknyilatkozatot írjanak alá Németország féléves elnöksége alatt.
Állami támogatások nélkül is versenyképesebbek európai társaiknál a kínai e-autók
Nagy Márton: Az elektromobilitásra való átállás nem lehet sikeres Németország nélkül