A rekorder bliccelő 7,2 millió forinttal adósa a MÁV-nak

Bár a vonaton a bliccelés visszaszorulóban van, 2020 első félévében még mindig tetemes összegű, mintegy 120 millió forint utólagosan befizetendő bírságot szabtak ki  a jegyvizsgálók a szabálytalankodókra. A MÁV-Start mintegy hárommilliárd forint értékű követelésállomány értékesítését tervezi közeljövőben. A fizetést megtagadó, a fizetési megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság.

Magyar Nemzet
2020. 10. 10. 8:40
A vállalat 120 millió forint bírságot vetett ki az első félévben Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyságrendileg hárommilliárd forint értékű követelésállomány értékesítését tervezi a MÁV-Start a közeljövőben. Az értékesítésre szánt tartozások többségét 2013-as és 2014-es jegy nélküli utazások miatt kiszabott bírságok teszik ki – ismertette a társaság.

 

A vállalat 120 millió forint bírságot szabott ki az első félévben
Fotó: Bach Máté

Az értékesítendő csomagban összességében 52 ezer utazáshoz kapcsolódóan 192 ezer büntetés szerepel. A követelések döntő hányada a 10 és 50 ezer forint közötti sávban mozog. A rekorder bliccelő 7,2 millió forintnyi bírsággal adósa a MÁV-Startnak, amit majd a tenderen nyertes követelésbehajtó cégnek kell megfizetnie.

Az adósok csaknem negyven százaléka budapesti vagy főváros környéki lakos, így főleg a központi régióban lakó bliccelők számíthatnak majd a követelésbehajtó megkeresésére. A MÁV-Start maga is végez behajtási tevékenységet.

Erre azért van szükség, mert bár a bliccelés visszaszorulóban, 2020 első félévében még mindig tetemes összegű, mintegy 120 millió forint utólagosan befizetendő bírságot szabtak ki a jegyvizsgálók a szabálytalankodókra. Ebből 50 millió forintot már törlesztettek a bliccelők a vasúttársaságnak.

A MÁV-Start munkatársai telefonhívásokkal, levélkampányokkal, SMS-ekkel szólítják fel az adósokat és ösztönzik őket együttműködésre. A követelésbehajtási kollégáknak széles eszköztár áll rendelkezésükre az adósok fizetési hajlandóságának növelése, a követelések rendezésének feltételeit tartalmazó fizetési megállapodások megkötése érdekében – írja a közlemény. Bizonyos nagyságrendig saját hatáskörben dönthetnek részletfizetésről, halasztásról, esetleges mérséklésről, így módjukban áll az adósok számára egyedi fizetési konstrukciókat kidolgozni. A tartozás rendezése, az adósság megfizetése nem csak a vasúttársaság, hanem az utas érdeke is. A fizetést megtagadó, a fizetési megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság. Az együttműködést megtagadók fizetési meghagyást kapnak, végső esetben pedig végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik.

A közbeszerzési eljárás keretében megvalósuló eljárásban 3,26 milliárd forint összértékű adósságállományát kívánja a személyszállító vasúttársaság eladni. A jelenlegi eljárásban azokat a követeléseit értékesíti a MÁV-Start, melyek esetében már nem kíván saját maga eljárni az adóssal szemben, hanem a behajtást külső, profi behajtó cégre bízza.

A kiírás szerint ajánlatot az a vállalkozás tehet, mely az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított megelőző három évben összesen legalább nettó egymilliárd forint értékű, természetes személyekkel szembeni követelést vásárolt meg. A vasúttársaság ezzel a feltétellel kívánja garantálni, hogy kizárólag olyan cégek jelentkezzenek, akik a kellő tapasztalattal és személyi állománnyal rendelkeznek a nagyszámú adós tartozásának kezeléséhez, ily módon nagy eséllyel érnek el jelentős eredményeket a behajtás területén.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.