Új digitális platformot vezet be jövő héttől az Erste Bank magyarországi ügyfelei számára. A George elnevezésű megoldás felváltja a hitelintézet jelenlegi lakossági NetBankját és MobilBankját, miközben új, kedvező csomagáras folyószámlát és kártyát is kínál – jelentette be pénteken az Erste Bank elnök-vezérigazgatója online sajtótájékoztatón. Jelasity Radován kiemelte: a hitelintézet mintegy 300 ezer mobilbanki ügyfélnek február 8-án, hétfőn automatikusan frissül az alkalmazása, míg a 700 ezer netbanki felhasználónál az átállás fokozatos lesz. Nyár közepétől pedig már valamennyi felületen az új digitális megoldás lesz elérhető.
A George elnevezésű új digitális rendszer a bank teljes szolgáltatáspalettáját lefedi a számlanyitástól a befektetési szolgáltatásig.
Az Erste Bank első embere beszámolt arról is, hogy a nemzetközi csoporton belül Magyarországon van a legtöbb digitális ügyfél. Ez az arány jelenleg az ügyfeleik 60 százalékát teszi ki, amely – a tervek szerint – az idei év végére az új platform használatával 75 százalékra bővülhet. A járványhelyzet felpörgette a digitalizációt, az új ügyfelek háromnegyede az új digitális megoldás miatt vált bankot – tette hozzá Jelasity Radovan, hangsúlyozva, hogy a várakozásaik szerint az új ügyfelek száma is jelentősen bővül majd.

A digitális platform indulásával párhuzamosan a bank bevezeti a George csomagdíjas számlát és kártyát, amelyet online, videós azonosítás segítségével lehet igényelni. A számla díja automatikusan igazodik a számlaforgalomhoz. Harmati László, a hitelintézet lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy George a számlaadatokat havi és éves bontásban elemzi, figyelmeztet a túlköltésre, megjegyzi a számlaszámokat és a neveket, segít kitölteni az űrlapokat.
Az Erste Banknak az a célja, hogy a teljes ügyfélkör háromnegyede digitálisan aktív legyen, ami példátlanul nagy kihívás – jelezte Harmati László.
Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője elárulta, hogy külső szolgáltatásokat is terveznek bevezetni még az idén: a rendszer személyre szabott, költések alapján kidolgozott kereskedői kedvezményeket ajánl majd a felhasználóknak. Több új fejlesztésen és együttműködésen dolgoznak, példaként említette a kuponrendszert vagy az előfizetéseket optimalizáló megoldást, ezek a rendszeren keresztül válnak elérhetővé.