A Magyar Édességgyártók Szövetsége (Hunbisco) a távirati iroda kérdésére azt írta, hogy a húsvéti szezonális édességek forgalma a korábbi években akár az ezer tonnát is elérte. A tapasztalatok szerint
negyven százalék körüli részesedéssel a csokinyúl a legnépszerűbb.
A csokitojás ettől alig marad el, míg a fennmaradó hányadot az állatfigurákról mintázott üreges csokoládék teszik ki.

Fotó: Bach Máté
A szövetség úgy látja, hogy a vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek és a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma. Népszerűek a hagyományos ízvilágot felidéző termékek is.
A húsvéti csokoládéfigurák forgalma 2019-ben ötmilliárd forint volt, ám
2020-ban a járvány első hulláma épp ebben az időszakban okozott jelentős csökkenést.
A Hunbisco akkor a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésével magyarázta, hogy kevesebb termék fogyott. A kereslet fokozatos emelkedésének köszönhetően a szezonális édességek forgalma karácsonykor már megközelítette a korábbi évek mennyiségét.