A Budapest–Belgrád példa alapján korábban emlegetett Budapest–Kolozsvár, illetve Budapest–Bukarest gyorsvasút terve egyre valószínűtlenebbnek tűnik. Ám a romániai oldalon, Erdélyben számos olyan vasútvonalon kezdtek el, valamint terveznek felújításokat, amelyek Magyarországgal teremtenek összeköttetést. Tavaly írták alá a Brassó és Segesvár közötti szakasz felújításának előkészítésére vonatkozó szerződést. Segesvártól a Fehér megyei Koslárdig már elkészült a modernizálás. Koslárdtól két vasúti elágazás van, az egyik az Arad megyei Kürtösig, azaz a magyar határig tart, a másik pedig Kolozsváron keresztül a szintén határátkelőként is működő Biharpüspökiig. A jelenlegi tervek alapján a bukaresti kormány a második verziót tekinti prioritásnak, mivel ez a rövidebb szakasz. Brassótól Bukarestig már megvalósult a vasútvonal felújítása.
NGM: A magyar munkaerő az első
A nemzetgazdasági miniszter 35 ezerre csökkenti a vendégmunkás-kvóta maximumát.