A kártyával rendelkezők körében dominál a mobilbank használata

A további funkciók bevezetése még több telefonos ügyfelet hozhat, miközben az alkalmazásuk folyamatosan egyszerűsödik.

Horváth Éva
2021. 04. 02. 14:23
Employees use an Apple iPhone to demonstrate the Apple Pay service in Beijing
Nemzetközi és hazai tapasztalatok szerint a technológiai újítás komoly ügyfélcsalogatónak számít Fotó: Damir Sagolj Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt évben először haladta meg az ötven százalékot a bankkártyával rendelkezők körében a mobilbankot használók aránya Magyarországon – derült ki a 2020 novemberében a Mastercard megbízásából készült felmérésből. A 18–65 éves, városban élő, bankszámlával rendelkező lakosok fizetési szokásait a Free Association végezte.

Bár az éves felmérés szerint a hagyományos ügyintézésnek a pandémia is gátat szabott, az adatok alapján a mobilbankolás népszerűsége évek óta dinamikusan nő. Két éve még csak a megkérdezettek 13 százaléka használt ilyen alkalmazást, ez az arány 2020-ra már elérte az 56 százalékot.

Korosztályos bontásban a 18–34 évesek a legaktívabbak, itt 65 százalékos a felhasználók aránya, de az 50–64 évesek esetében is közelít az ötven százalékhoz.

– Fontos, hogy a mobilunkban elérhető pénzügyi lehetőségeink egyre inkább bővüljenek, miközben használatuk folyamatosan egyszerűsödik. Ide tartoznak az olyan fejlesztések is, mint a számlaalapú bolti vagy webshopos fizetés, a nyílt bankolási megoldások, de az azonnali átutalás is – mutatott rá a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. Eölyüs Endre szerint a mobilbankolás egyik új funkcionalitása lehet a hazai szolgáltatóknak is elérhető bankszámlaalapú fizetés a Mastercard úgynevezett tokenizációs technológiájával. Ez a Pay by Account névre hallgató megoldás lehetővé teszi, hogy a felhasználók bolti vagy online környezetben okostelefonjuk segítségével közvetlenül a számlájuk terhére fizessenek.

Nemzetközi és hazai tapasztalatok szerint a technológiai újítás komoly ügyfélcsalogatónak számít
Fotó: Reuters

A gyakrabban használt mobilbanki funkciók közül a legtöbb megkérdezett a banki átutalást említette (74 százalék), de sokan itt ellenőrzik az egyenlegüket (71 százalék) és nézik át korábbi tranzakcióikat (62 százalék). Ez utóbbi tekintetében több mint tízszázalékos a növekedés egy év alatt. Érdekesség, hogy a fiatalok a többi korosztályhoz képest valamivel ritkábban jelölték meg az átutalást a gyakran használt mobilbanki funkciók között, de a többieknél szívesebben használják az ilyen applikációkat pénzküldésre (47 százalék).

A mobilbanki applikációt nem használók 38 százaléka inkább az online, webes szolgáltatást részesíti előnyben, ami jóval az átlag felett jellemző a férfiak körében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.