Már dolgoznak a nagygépek a ceglédi vonal felújításán

Tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődtek el a munkálatok, amelyek most a Vecsés–Üllő–Monor szakaszon folytatódnak.

Magyar Nemzet
2021. 04. 17. 12:00
null
Nagygépek dolgoznak a a ceglédi 100a vonal Vecsés–Üllő–Monor szakaszának felújításán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Április elején kezdődött a ceglédi 100a vonal Vecsés–Üllő–Monor szakaszának felújítása. A héten már a nagygépek is megkezdték az ágyazatrostálási munkálatokat. A húszmilliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló kivitelezés befejezését követően ezen a szakaszon is megszüntethetők a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és stabilabbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma – adta hírül a Mávinform.

Nagygépek dolgoznak a a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályáján

A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája, kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a vasúttársaság kiemelten kezeli. Tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődött a vonal felújítása, ami idén április 6-tól a Vecsés–Üllő–Monor szakaszon folytatódik, és több fázisban, tervezetten ősz végéig tart.

A kivitelezést a MÁV FKG végzi több mint száz szakember közreműködésével, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.

A munkálatok első ütemében, várhatóan június 18-ig, Vecsés és Üllő között dolgoznak felváltva először az egyik, majd a másik vágányon, hogy a vonatközlekedés mindig biztosítva legyen. Az első héten Vecsés-Kertekalja megálló szalagkorlát- és vágánybontási és építési munkái, a vágány alatti vízelvezetés kialakítása, gyalogos-felüljáró bontási, valamint a biztonsági berendezések javítási, felsővezetéki szigetelőcsere-munkálatai zajlottak. Ezen a héten megkezdődtek a nagygépes vágányrostálási munkák, valamint a vágánybontás és -építés is, ezek mellett tovább folyik a biztonsági berendezések felújítása.

Új sínmezők a már elkészült szakaszon

A korszerűsítés ideje alatt az érintett állomások között egy vágánnyal kevesebb áll a vonatok rendelkezésére, emiatt a vasúti közlekedésben kényelmetlenségekre kell számítani, módosulnak a menetrendek.

Minden érintett járatra rá lehet keresni a megújult Elvirában, továbbá az Android- és iOS-platformon is működő MÁV-mobilalkalmazás menetrendi keresőjében is. A beruházásról és a megváltozott menetrendről a www.mav.hu/100a oldalon tájékozódhatnak az utasok.

Késő őszig 33 kilométernyi vasúti pálya újul meg

Az áprilistól tervezetten késő őszig megvalósuló kivitelezés során Vecsés és Monor között mintegy 33 kilométernyi vasúti pályát újítanak fel, elvégzik a szükséges váltócseréket, megerősítik a felsővezetéki hálózatot. Öt közúti átkelőhely is megújul a nyílt vonalon; az ezekhez csatlakozó utak aszfaltozását is elvégzik, ezáltal biztonságosabbá, zökkenőmentesebbé válik az áthaladás. Vecsésen a Virág utca és Rudolf köz közötti gyalogos felüljárót is felújítják. Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélik, utóbbi megállóhelyen modern vizuális utastájékoztató rendszer fogja szolgálni az utasokat. Vecsés, Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn továbbá átépítik a fővágányokat, a váltókat is kicserélik, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. A naponta mintegy hétezer utas által igénybe vett Monor állomáson a meglévő pálya-infrastruktúrát újítják fel, és az útátjárót is átépítik.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.