Ma már szinte alapszabály, hogy a járvány idején célszerű minden olyan lehetőséget kihasználni, amelyekkel csökkenthető a személyes kontaktusok száma és a kisebb, zárt helyen tartózkodás hossza. A banki ügyintézés esetében a lakosság harmada azonban még jelenleg is inkább a kevésbé praktikus, bevett szokásokhoz ragaszkodik: így például inkább egész napos szabadságot vesznek ki, mintsem hogy előre terveznének – állapítja meg az OTP Bank legfrissebb reprezentatív kutatásában. Pedig akár már mobilapplikáción keresztül is igénybe vehető az időpontfoglalási szolgáltatás, amelynek a segítségével a személyes ügyintézéshez ragaszkodó ügyfél – előzetes egyeztetéssel – soron kívül, várakozás nélkül intézheti a pénzügyeit.
A kutatásban részt vevő válaszadók közül – banktól függetlenül – minden harmadik ember még úgy is szabadságot vesz ki banki ügyintézés miatt, hogy sokan munkaidőben, ebédszünetben vagy a szabadidejük terhére intézik a pénzügyeiket.
A megkérdezettek harmadának több mint egy óra esik ki a munkaidejéből banki ügyintézés miatt, 45 százalékuknál már előfordult, hogy az adminisztráció következtében kellett lemondani az ebédszünetről, míg a válaszadók több mint fele mindig szabadidejében intézi az ügyeit.
Talán még sosem volt fontosabb teendőink gondos megtervezése, a jó időbeosztás, mint a mostani járvány során – hívja fel a figyelmet a legnagyobb hazai hitelintézet. Az adatokból kiderül, hogy tízből hét ember tisztában is van azzal, hogy létezik az előre lefoglalt időpont mint lehetőség a bankfióki ügyintézés gyorsítására, az online időpontfoglalás rendszeres igénybevételét azonban mindössze a válaszadók 15 százaléka, időnkénti használatát pedig csak 29 százalékuk jelezte.

Márpedig, mint többnyire mindenhol, az előrelátás itt is kifizetődik, s ezt a válaszadók többségének saját tapasztalata is igazolja: a kutatásban résztvevők visszajelzései szerint előzetesen lefoglalt időpont esetén teendőiket gyorsabban el tudták intézni. Ilyenkor ugyanis az ügyfelet soron kívül fogadja a banki tanácsadó, és azt is ki lehet választani előre, hogy milyen ügyben szeretnénk tanácsadásra időpontot kérni. Legyen szó hitelekkel kapcsolatos kérdésről, bankszámlákról vagy bankkártyákról, megtakarítások vagy befektetések kezeléséről, vagy akár biztosításokkal kapcsolatos ügyintézésről.