
Újabb botrány tépázza meg a Volkswagen-csoport Észak-Amerikában egyébként is törékeny jó hírét: egy üzleti partner hibája miatt
több mint 3,3 millió ember adata volt elérhető az interneten egy éven keresztül. A VW feltételezi, hogy a probléma elsősorban az Audi ügyfeleit és leendő vásárlóit érinti
– mondta a cég szóvivője, akinek a szavait az AutomobilWoche.de idézte. A Techcrunch.com amerikai blog korábban már beszámolt az adatszivárgásról, és levelet küldött az ügyfeleknek, valamint egy ügyvéd levelét.
A VW azzal igyekszik hűteni az indulatokat, hogy az adatok többsége csak kapcsolattartásra szolgált. A szivárgás ezen része
neveket, e-mail-címeket, telefonszámokat tartalmaz, amelyek az Egyesült Államokban körülbelül 3,1 millió Audi-, Kanadában 163 000, valamint az Egyesült Államokban 3300 VW-ügyféltől származnak.
Azonban mintegy 90 000 Audi-vásárló bizalmasabb adatait sem sikerült megvédeni. Ezeknek az eseteknek a 95 százalékában ismertté vált a vezetői engedélyek száma is, de kisebb részben kifejezetten érzékeny információkat tettek elérhetővé, például az
amerikai társadalombiztosítási és bankszámlaszámokat.
Egy nemzetközi ügyvédi iroda június 10-én az Egyesült Államok főügyészeinek írt levelében a Volkswagen és az Audi nevében azt közölte, hogy illetéktelen harmadik fél korlátozott hozzáférést kapott az ügyféladatokhoz. A VW bekapcsolta az igazságügyi hatóságokat, továbbá külső adatelemző és kiberbiztonsági szakértőket vett fel. A kiszivárgott információkat egy üzleti partner 2014 és 2019 között gyűjtötte értékesítési és marketingcélokra.
A VW szóvivője szerint az ügyvédeknek az ügyészséghez intézett levele csupán egy hivatalos lépés, amelyet az Egyesült Államok vállalatai kötelesek megtenni ilyen ügyféladatok kiszivárogtatása esetén. Ez tehát csupán proaktív intézkedés, amely nem utal igazságügyi hatóságok által folytatott vizsgálatokra.
A Volkswagen nem beszélt arról, hogy melyik az az üzleti partner, amelytől kiszivárogtak az adatok, és arról sem kívánt nyilatkozni, hogy a vállalat milyen további lépésekre készül az ügyben.
A botrány nagyon rosszkor jött a német autógyártónak, amely évek óta nehéz helyzetben volt az amerikai piacon az Egyesült Államok környezetvédelmi hatóságai által 2015 szeptemberében feltárt dízelügy miatt. A kipufogógáz-adatok manipulálása súlyosan rontotta a vállalat imázsát, és mindez az USA piacán a VW-eladások összeomlását okozta.
A német gyártó nagy erőfeszítéseket tett hírnevének helyreállítására és az amerikai vásárlók bizalmának visszaszerzésére.
Mint lapunk beszámolt róla, ez az utóbbi hónapokban sikerült is, az első negyedévben a VW amerikai értékesítése 21 százalékkal nőtt.
Jön a háromezer forintos érme.
A program összességében 690 ezer édesanyát támogat majd.
Megjelent a rendelettervezet.
Így trükköznek a kedvezőbb árú repülőjegyért a fiatalok.
Ez az oka annak, amiért Gyurcsányt ilyen hirtelen eltakarították
Kovács István nem magának köszönheti a BL-döntő vezetését, állítják Barcelonában + videó
Kitálalt társa a Házasság első látásra Maricájáról, ezért tűnt el a reality sztárja?
Megint előkapta a trombitáját Szabó Bálint és nem akárkiket zavart meg vele + videók
Áll a bál, botrány tört ki A Nagy Duett fináléja után: ezen akadtak ki az emberek
XIV. Leó: kiderült, így győzte le Erdő Pétert Prevost bíboros – ezen múlt, hogy nem magyar az új pápa
Alig tért vissza eltiltásából, Sinner máris fair play-díjat kaphat
A történelem legnagyobbja a bolygó legnagyobb csapatánál – sajtóreakciók Ancelotti brazil kapitányi kinevezésére
Szoboszlai és Luis Díaz között mi volt ez a jelenet? A kamerák rögzítették + videó
Különös anyagból gyúrva minden lehetséges
Eldőlt: szerződést hosszabbít vezetőedzőjével a spanyol gigász
Nyom nélkül tűntek el a brüsszeli milliárdok
Jön a háromezer forintos érme.
A program összességében 690 ezer édesanyát támogat majd.
Megjelent a rendelettervezet.
Így trükköznek a kedvezőbb árú repülőjegyért a fiatalok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.