A private jetek forgalma idén nyáron már a 2019 -es szint fölé emelkedett az Egyesült Államokban. Ebben fontos szerepe volt annak, hogy a pandémia idején a jómódú szabadidős utazók így tudták elkerülni a fertőződés kockázatát – tette közzé a Reuters. Most néhány charter társaság igyekszik kihasználni ezt a lendületet a vállalati utazások területén. A menetrend szerinti járatok száma egyes fontos üzleti csomópontok felé ugyanis még mindig a 2019-es szint alatt van.
Az üzleti utasok kulcsfontosságúak a légi közlekedésben, mert ők válnak törzsutasokká, és a légitársaságok nekik tudják eladni a magasabb árrésű prémium termékeiket.
A private jet-piac teljes felépülése azonban évekig is eltarthat a távmunka térnyerése és az ismét szaporodó amerikai koronavírusos esetek miatt.

A Cirium légiközlekedési adatszolgáltató adatai szerint a hagyományos légitársaságok belföldi járatai idén júliusban 15,3 százalékkal alatta voltak a 2019-es számoknak az USA-ban.
Ez megnyitja a lehetőséget az olyan cégek számára, mint az Airshare, amelynek forgalma visszatért a 2019-es szint kilencven százalékára.
Megrendelőik üzleti tárgyalásra igyekszenek, és számukra nagyon fontos, hogy egy nap alatt meg tudjanak járni oda-vissza egy utat valamelyik nagy üzleti csomópontba – mondta Andy Tretiak, az Airshare marketing igazgatója a Reuters kérdésére.
Az amerikai menetrendszerinti légitársaságok járatai, bár a 2020-as szint fölé emelkedtek, továbbra is húsz százalékkal kisebb kapacitáson üzemelnek, mint 2019-ben – közölte a FlightAware. Ezzel szemben az üzleti célú légi járatok száma 23 százalékkal magasabban alakult a múlt héten a 2019-es szinthez képest. Ennek ellenére
a magánrepülés továbbra is réspiac, és az átlagembereknek megfizethetetlenül drága. Az Air Partner által meghirdetett amerikai óradíj egy közepes méretű kabinra 7300 dollár (2,2 millió forint).