OTP: Jelentős gyarapodás a digitális pénzforgalomban

Egyre népszerűbbek az érintésmentes fizetési megoldások, valamint az online kereskedelem

2021. 09. 07. 11:23
null
MasterCard-OFOTÉRT esemény, részletfizetés Fotó: Kallus György bankkártya terminál, bankkártyás fizetés
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fizetési kártyás infrastruktúra fejlődését több tényező is pozitívan befolyásolta 2020-ban: a Magyar Nemzeti Bank legutóbbi fizetési rendszer jelentése alapján a fizikai elfogadóhelyek száma tíz százalékkal növekedett, köszönhetően annak, hogy a kereskedők már a múlt évben megkezdték a felkészülést 2021. január 1-jétől kötelező elektronikus fizetési lehetőség biztosítására, míg a koronavírus-járvány az online kártyaelfogadó helyek terjedésének adott újabb lökést. Tovább terjedt az érintéses technológia is, a múlt év végén már a hazai kibocsátású fizetési kártyák 92 százaléka, a POS-terminálok 98 százaléka támogatta az érintéses fizetést.

A fizetési infrastruktúra fejlődése mellett a vásárlói szokások változása is a digitalizáció térnyeréséről árulkodik. A mobilalkalmazásokba regisztrált fizetési kártyák száma az év végére meghaladta a 815 000-et, és a korábbi évekhez képest gyorsuló ütemben terjedtek az elektronikus úton – mobilbankon vagy más applikáción keresztül – elérhető számlák is.

Az OTP Banknál tavaly – összehasonlítva a 2019-es záróállománnyal – hozzávetőlegesen 15 százalékkal növekedett a kihelyezett POS-terminálok mennyisége. Ennek megfelelően az elektronikus fizetési tranzakciók száma is növekedett, ahogy ez már évek óta tendencia.

A koronavírus járvány tavaly újabb lökést adott a digitális pénzforgalom elterjedésének. Arra számítunk, hogy ez a pozitív folyamat a jövőben is kitart, a fizikai és online elfogadóhelyek számának növekedése mellett a vásárlók körében is egyre népszerűbbek lesznek az elektronikus fizetési megoldások. Az OTP-csoport minden kereskedő és szolgáltató számára partner abban, hogy megtalálják a saját és ügyfeleik igényeinek leginkább megfelelő megoldást az elektronikus fizetés biztosítására – 

mondta Hideg Noémi, az OTP Bank kártyaelfogadás szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője. A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező és kafetériakártyát is elfogadó vállalkozásoknak az OTP-csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégeknek a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.