E-cargo biciklik segítik a cégek zöldülését

Holnaptól lehet támogatást igényelni az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok beszerzéséhez.

Magyar Nemzet
2022. 02. 06. 15:20
Freight bike start-up Sigo
25 March 2021, Hessen, Darmstadt: Tobias Lochen, founder of the Darmstadt-based cargo bike start-up Sigo, rides an e-bike (longer shutter speed shot). Sigo operates closed transport bike rental systems in currently eleven cities. Commercial providers and new networks are poised to take cargo biking to the next level - with fixed stations and up-to-the-minute rentals via app at any time of day, just as has long been standard for ordinary rental bikes. (to dpa "Scene in upheaval: Freight bikes on the way to the next level") Photo: Arne Dedert/dpa (Photo by ARNE DEDERT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) Fotó: Europress/AFP/ARNE DEDERT
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Február 7-én indul a klíma- és természetvédelmi akciótervhez kapcsolódó 400 millió forint keretösszegű pályázat első szakasza, amely a városi térségekben szállítási tevékenységet vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző cégek, gazdasági társaságok, valamint civil szervezetek számára nyújt segítséget elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok beszerzéséhez – jelentette be Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára. 

A magyarországi egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, valamint egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt e-cargo biciklit vásárolhatnak a regisztrált kereskedőktől, utófinanszírozott támogatással, amelynek mértéke a teljes vételár fele, de legfeljebb 500 ezer forint. 

Az elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, kifejezetten teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye 250 watt vagy annál kisebb lehet. Olyan új biciklikre kapható támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha elérné a 25 km/h sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, valamint feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is. Kerékpáronként egy pótakkumulátor beszerzése is támogatott.

– A kormány az ország hosszú távú szén-dioxid-csökkentési céljainak elérése érdekében a közlekedés minden területén támogatja az elektromos járművek terjedését. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy a zöldátmenet esetében nem pluszterheket kell az emberekre róni, hanem sokkal fontosabb olyan pályázati konstrukciók kialakítása, amelyekbe be tudjuk vonni a lakosságot és hozzájárulnak a felmerülő költségek csökkentéséhez is

– fogalmazott Steiner Attila. Hozzátette: – Bízunk benne, hogy a jövőben egyre több elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárt láthatunk majd közlekedni az utakon, hiszen ezek számos területen nyújtanak alternatívát. Így például sokszor egy hagyományos kisteherautót is ki lehet velük váltani, és az elektromos rásegítés miatt a környezetünk jobbá tételéhez is hozzájárulnak.

Az érdeklődők a pályázat első szakaszában február 11-ig igényelhetik a támogatást, a következő fordulóban erre március 7–11. között lesz lehetőségük.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Europress/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.