Színesebb lesz a nyári szálláskínálat

A piaci részesedés mértékétől függetlenül is csak kivételes esetben lehet a vevőt korlátozni abban, hogy a saját honlapján keresztül is értékesítse szolgáltatásait.

2022. 05. 25. 10:29
szálloda
Budapest 2021.07.08. Intercity Hotel foto: Kallus György/Világgazdaság Fotó: Kallus György/Világgazdaság
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felpezsdítheti a nyári utazási szezon keresletét, hogy június elsejétől lép hatályba az az uniós szabályozás, amely megtiltja a szállásközvetítő portáloknak a hotelektől kizárólagos előnyöket elváró megállapodások megkötését. Így például a jövő héttől 

nem kötelezhetik arra a szállásadókat, hogy a saját weboldaluknál jellemzően nagyobb látogatottságú internetes közvetítőoldalon hirdessék a legkedvezőbb árú utazási ajánlataikat. 

Az új rendelet ezzel együtt nemcsak a turisztikai szolgáltatást érinti, mivel általánosan a beszállító és a vevő közötti versenykorlátozó megállapodásokat érinti, ráadásul már nemcsak a harminc százaléknál nagyobb piaci részesedést jegyző cégekre vonatkozik, hanem a kisebb szereplőkre is.
– Az előírások a jövő héttől kimondják többek között, hogy bizonyos esetekben a piaci részesedés mértékétől függetlenül is csak kivételes esetben lehet a vevőt korlátozni abban, hogy a saját honlapján keresztül is értékesítse szolgáltatásait, termékeit – magyarázta az előírást Bánki Zoltán, a Kapolyi Ügyvédi Iroda ügyvédje. 

Megjegyezte, hogy a rendelet nemcsak az internetes világban, hanem az offline térben is érvényes lesz, ugyanakkor 

a nyár közeledtével leginkább a nagy online szállásközvetítő portálok és főként a hotelek között kialakult gyakorlat változása lehet szembetűnő, ami az ajánlatok sokszínűségéhez vezethet. 

Mint mondta, a szabálymódosításra nagyrészt azért volt szükség, mert az utóbbi években az online kereskedelem jelentős változásokon ment át, és a felmerülő problémákra új válaszokat kellett adni. 

Az új rendelettel az is egyértelműbb lesz, hogy milyen esetekben lehet megállapodással megtiltani, hogy egy hirdetés megjelenhet az ár-összehasonlító oldalakon vagy a keresőmotorokon. Fő szabály szerint akkor korlátozható egyik vagy másik reklámcsatorna használata, ha a felek piaci részesedése harminc százalék alatti, és a megállapodásuk egyébként nem tiltja teljes egészében a hirdetést ezeken a felületeken. 

A versenykorlátozás tilalma alól az ad felmentést, ha a megállapodásból származó előnyöket megfelelő arányban élvezhetik a fogyasztók.

 

(Borítókép: Érdemes a hotelek saját weboldalán is böngészni az ajánlatokat Fotó: Kallus György/Világgazdaság)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.