Tizenhárom éve maradt az Otto-motornak

Az Európai Parlament tegnapi ülésén megszavazta, hogy tiltsák be az EU-ban 2035-től a belső égésű motoros gépjárművek forgalmazását.

2022. 06. 10. 12:00
Brüsszel, 2021. november 10. Az Európai Parlament brüsszeli ülésterme, ahol felszólal Filippo Grandi, az ENSZ menekültügyi fõbiztosa a plenáris ülésen 2021. november 10-én. MTI/EPA/Olivier Hoslet Fotó: Olivier Hoslet
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Parlament úgy határozott, hogy 2035-től betiltják a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését a közösség területén. A képviselők többsége megszavazta, hogy a gyártók csak olyan személygépkocsikat és kisteherautókat forgalmazzanak, amelyek nem bocsátanak ki klímakárosító üvegházhatású gázokat. A döntés még nem végleges: mielőtt egy ilyen rendelet hatályba léphetne, az Európai Parlamentnek még meg kell állapodnia az uniós tagállamokkal. Erre a hónap végén kerülhet sor – tette közzé az Automobilwoche.de. A szavazás után Michael Bloss német zöldpárti EP-képviselő azt mondta, a jövőben a legjobb elektromos autók és a legújabb akkumulátorok Európából érkeznek majd. 

– Az Európai Parlament ma egyértelmű jelzést küldött a változás irányába – mondta Jens Hilgenberg, a BUND közlekedéspolitikai vezetője. Szerinte a belső égésű motor kifutó modell, és ez most már minden érintett számára világossá vált.


Az autósok érdekképviseletei és a gyártók ugyanakkor kritikusan álltak a parlament döntéséhez. A német autó­klub és a Német Autóipari Szövetség  szerint a döntés nem veszi figyelembe, hogy Európa nagy részén nincs elegendő töltő-infrastruktúra az e-autók számára. A képviselők arról is döntöttek, hogy a szintetikus üzemanyagokat ne lehessen alkalmazni, annak ellenére, hogy ezekkel a belső égésű autókat klímasemleges módon lehetne üzemeltetni. 

Oliver Zipse, az ACEA autóipari szövetség és a BMW első embere komoly hibának nevezte a belső égésű motorok tiltását. 

Mint mondta, ha Európában betiltják ezt a technológiát, de a világpiacon továbbra is forgalmazható, akkor az európai gyártók hátrányba kerülnek.

Borítókép: Az Európai Parlament ülésterme (Fotó: MTI/EPA/Olivier Hoslet)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.