Talán nem kerül volna sor arra a mintegy két tucat hazánk fia, köztük gimnazista fiatalok, pedagógusok és sportolók életét követelő tragédiára, amely 2017. január 20-án éjjel történt az olaszországi Verona és Velence közötti autópályán, ha lett volna fáradtságfigyelő berendezés a járműben.
Az autóbusz fékezés nélkül hajtott az autópálya felett ívelő híd tartószerkezetének.
A vizsgálat megállapította, hogy az alvászavarok miatt kezelt sofőr nem vezethetett volna. De minden sofőrt fenyeget az elalvás veszélye, ha nem elég kipihent, ha hosszú úton, monoton körülmények között vezet, és különösen ha éjszaka vagy a hajnali órákban is a kormánynál marad.
Ezeket a baleseteket kívánja megelőzni az Európai Unió, ezért július 6-tól már csak olyan modelleket lehet forgalmazni, amelyekben egy sor új vezetőtámogató rendszer is megtalálható. Ilyen
a sofőr éberségére ügyelő fáradtságfigyelő rendszer, a vészfékezésre figyelmeztető lámpa, de kötelező lesz a sávtartó automatika, az aktív sebességtartó asszisztens és a tolatássegítő rendszer is.
Idén júliustól csak olyan új modellek kaphatnak típusjóváhagyási engedélyt a kontinensen, amelyek tartalmazzák a fenti biztonsági felszereléseket, 2024. július 7. után azonban már minden újonnan értékesített személygépkocsinak és kishaszonjárműnek is teljesítenie kell az Európai Bizottság elvárásait. Az uniós jogalkotók szándéka az, hogy az évtized végére a felére csökkenjen a halálos és súlyos sérüléssel járó balesetek száma.