Megvennék Németország tengeri kapuját

Megvásárolná a Port of Hamburg kikötőüzemeltető cég 35 százalékos tulajdonrészét a kínai állami tulajdonú Cosco. A német hatóságok erre válaszul azt fontolgatják, hogy megtiltják az unión kívüli cégek részesedés szerzését.

2022. 08. 20. 12:52
Bremerhaven, 2013. augusztus 18. A németországi Bremerhaven kikötőjébe érkezik a világ legnagyobb konténerszállító hajója, a Maersk cég Triple-E hajóosztályú Maersk MC-Kinney Moller nevű óriási tengerjárója 2013. augusztus 18-án. Az energiatakarékosság és a környezetbarát üzem jegyében tervezett Maersk MC-Kinney Moller 400 méter hosszú, 59 méter széles és 73 méter magas, önsúlya 55 ezer tonna. A hajó július másodikán Sanghajban kezdte meg első próbaútját, amely a Szuezi-csatornán keresztül vezetett Hollandián át Németországba. (MTI/EPA/Ingo Wagner) Fotó: INGO WAGNER
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy értesült a Handelsblatt.de, hogy a kormány jövő szerdai ülésének napirendjén szerepel egy érdekes napirendi pont. Eszerint megtiltják a nem uniós vevők részére a részesedés szerzését a hazai vállalatokban az ágazatközi beruházási felülvizsgálati eljárásban. Kormányzati körök szerint a hamburgi kikötőben valóban ez a helyzet. Korábban a sajtó a napirendi pontra hivatkozva arról számolt be, hogy 

Robert Habeck (Zöldek) szövetségi gazdasági miniszter le akarja állítani az üzletet. A Handelsblatt kérdésére válaszolva a szövetségi gazdasági minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy a beruházás felülvizsgálata még folyamatban van.

A Hamburger Hafen Németország legnagyobb tengeri kikötője, Rotterdam és Antwerpen után Európában a harmadik. Konténerforgalma 2022. első félévében a vártnál kedvezőbben alakult. Az év első hat hónapjában a 4,4 millió TEU – 20 lábas szabványos konténerek – összforgalma enyhe, 0,9 százalékos növekedést mutatott. Az észak-európai Antwerpen–Brüsszel, Rotterdam és Bréma/Bremerhaven nagy konkurens kikötőkkel összehasonlítva, amelyek mind visszaesést jelentettek a konténerforgalomban, Hamburg volt az egyetlen nagy kikötő a tartományban, amely növekedést tudott felmutatni. Az észak-európai régió négy nagy kikötőjében az első hat hónapban az átlagos konténerforgalom 4,6 százalékkal csökkent. Ezzel a tendenciával szemben 

Hamburg 1,1 százalékpontos növekedést ért el, és az egyetlen vezető kikötő volt, amely növekedést ért el a konténerek kezelésében.

A kínai tulajdonszerzés nem új jelenség az európai vállalatok esetében. A német kormány reakciója ezért inkább politikai színezetűnek tűnik. A Kínával szembeni bizalmatlanság azonban kétélű fegyver: a német cégek nagy számban vannak jelen az ázsiai országban, a VW tavalyi profitjának fele származik onnan.

Borítókép: Német felségvizeken a világ egyik legnagyobb konténerszállító hajója (Fotó:MTI/EPA/Ingo Wagner)


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.