Az idén karácsonykor átlagosan 15 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben és 11 ezer forintot a hagyományos áruházakban a Regio Játékkereskedelmi Kft. felmérése alapján; az átlagos kosárérték 15 százalékkal haladja meg a tavalyit – közölte a cég az MTI-vel szerdán.
A játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul. A cég adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni.
Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet.
A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a Lego és a kreatív, fejlesztő játékok. Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a közlemény szerint elmondta: a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, és csak másodlagos szempont az ár.
A cég kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka 15 ezer forintnál magasabb értékben, 32 százaléka tízezer forint és 15 ezer forint között, 25 százaléka pedig ötezer és tízezer forint között választ meglepetést az idén.
A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre csak tízből egy vásárló hagyja azt.
Az adatok a Regio Játék saját értékesítési számain, valamint egy november elején végzett, több mint négyezer fős online kutatáson alapulnak. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők, nagyszülők véleményének feltérképezésére – jegyezték meg.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Mirkó István)