Az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból

A mesterséges intelligencia szállodaiparban való használatáról tartott előadást a Brand Festivalon Orbán Ráhel. A BDPST Koncept ügyvezetője szerint egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani ezen a területen.

2023. 11. 09. 16:50
Orbán Ráhel, BDPST, Brand Festival Fotó: BDPST Koncept
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mesterséges intelligencia (MI) sok esetben segít és támogat, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani a szállodaiparban – vonta le a konklúziót a Brand Festivalon megtartott előadásában Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője.

A Turizmus.com beszámolója szerint a fesztivál hallgatóságát ugyan a szakember avatarja üdvözölte, Orbán Ráhel prezentációjában mégis arra hívta fel a hallgatóság figyelmét, hogy – bár az MI használata sok tekintetben támogatja az üzemeltetést – 

az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból.

– Az iparágat a polikrízis korában számtalan hatás éri, ugyanakkor a technológia jelenti az egyetlen pontot, ahol lépést tudunk tartani a jövővel – emelte ki. Elmondta: a szálláshelyek üzemeltetése során évek óta használnak MI-alapú szoftvereket, többek között a revenue management, a sales és marketing, a biztonság, az energiahatékonyság területén.Ezeknek a programoknak a nagy részét jelenleg elsősorban a nagy szállodák tudják megfizetni, de a piac bővülésével párhuzamosan egyre több a „dobozos”, a kisebb szállodák számára is elérhető termék. Működésükben azonban egyelőre sok a hiányosság, ezért fontos, hogy a szolgáltatók edukáltak legyenek és tisztában legyenek az eszközök korlátaival.

 

De hogyan segíti a vendégélményt a mesterséges intelligencia?

Szolgáltatói folyamatokat bemutatva Orbán Ráhel sorra vette, hogyan tudja a mesterséges intelligencia segíteni az üzemeltetést és a vendégélmény fokozását.

A legismertebb terület, ahol az MI évek óta jelen van, a revenue management. Ezek a szoftverek évek óta támogatják a legjobb árak érvényesítését és a személyre szabott ajánlatok készítését, segítve ezáltal a profit maximalizálását és a rendelkezésre álló szobák kihasználásának optimalizálását. A programok a housekeeping területén is nélkülözhetetlenek, csakúgy, mint a vendégprofilokat készítő CRM-rendszerek esetén.

Orbán Ráhel a Vörösmarty téren hamarosan nyíló Dorothea Autograph Collection Budapest guest journey-jét bemutatva beszélt arról, miként segít a mesterséges intelligencia abban, hogy az üzenet – jelen esetben a szálloda nevét adó Dorottya hercegnő kertszeretete – az egyes állomásokon minél hangsúlyosabban jelen legyen és megértésre találjon a vendégek körében. 

A BDPST új szállodája esetén az MI csak háttértámogató szervként működik, de sok hotelben virtuális asszisztensként, robot bellboyként vagy avatarként a koncepció részét képezi és hangsúlyos az alkalmazása. Példaként hozta a Henna Hotel Japánt, melyben robotok segítségével minimalizálják az emberi erőforrás használatát.

 

Miért kétélű fegyver az MI?

Az MI kétélű fegyver, melynek egyszerre van számos erőssége (időspórolás, hatékonyság- és eredményességnövelés, analizálás, döntéstámogatás) és gyengesége (magas fejlesztési és implementációs költség, adatfüggőség, biztonsági hiányosságok, az emberi felügyelet igénye). Egyszerre rejt lehetőségeket (személyre szabhatóság, szolgáltatásbővítés, vendégélmény-növelés, költségmegtakarítás) és veszélyeket (munkaerőpiaci hatások, megbízhatóság, a MICE Business Day-en is vizsgált hitelesség, adatvédelmi aggályok, önállóság, etika)

Támogatnak, kiegészítenek, optimalizálnak, személyre szabnak folyamatokat és készséget is fejleszthetnek, ugyanakkor, ha nem tudjuk ezeket megfelelően használni, számos hibát is elkövethetünk

– hangsúlyozta Orbán Ráhel.

Hogy miként keresik az az új lehetőségeket a tartalomgenerálásban és vendégélmény növelésében a lehetőséget a legnagyobbak, arra Orbán Ráhel Tony Capuanót, a Marriott elnök-vezérigazgatóját hozta példaként. A nemzetközi brand első embere szerint a mesterséges intelligenciát úgy kell használni, hogy az üzleti tevékenységet fokozza anélkül, hogy elvenné a siker alapvető, emberektől emberig tartó részét.

Borítókép: Orbán Ráhel előadása a Brand Festivalon (Forrás: BDPST Koncept)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.