A mesterséges intelligencia (MI) sok esetben segít és támogat, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani a szállodaiparban – vonta le a konklúziót a Brand Festivalon megtartott előadásában Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője.
A Turizmus.com beszámolója szerint a fesztivál hallgatóságát ugyan a szakember avatarja üdvözölte, Orbán Ráhel prezentációjában mégis arra hívta fel a hallgatóság figyelmét, hogy – bár az MI használata sok tekintetben támogatja az üzemeltetést –
az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból.
– Az iparágat a polikrízis korában számtalan hatás éri, ugyanakkor a technológia jelenti az egyetlen pontot, ahol lépést tudunk tartani a jövővel – emelte ki. Elmondta: a szálláshelyek üzemeltetése során évek óta használnak MI-alapú szoftvereket, többek között a revenue management, a sales és marketing, a biztonság, az energiahatékonyság területén.Ezeknek a programoknak a nagy részét jelenleg elsősorban a nagy szállodák tudják megfizetni, de a piac bővülésével párhuzamosan egyre több a „dobozos”, a kisebb szállodák számára is elérhető termék. Működésükben azonban egyelőre sok a hiányosság, ezért fontos, hogy a szolgáltatók edukáltak legyenek és tisztában legyenek az eszközök korlátaival.
De hogyan segíti a vendégélményt a mesterséges intelligencia?
Szolgáltatói folyamatokat bemutatva Orbán Ráhel sorra vette, hogyan tudja a mesterséges intelligencia segíteni az üzemeltetést és a vendégélmény fokozását.
A legismertebb terület, ahol az MI évek óta jelen van, a revenue management. Ezek a szoftverek évek óta támogatják a legjobb árak érvényesítését és a személyre szabott ajánlatok készítését, segítve ezáltal a profit maximalizálását és a rendelkezésre álló szobák kihasználásának optimalizálását. A programok a housekeeping területén is nélkülözhetetlenek, csakúgy, mint a vendégprofilokat készítő CRM-rendszerek esetén.
Orbán Ráhel a Vörösmarty téren hamarosan nyíló Dorothea Autograph Collection Budapest guest journey-jét bemutatva beszélt arról, miként segít a mesterséges intelligencia abban, hogy az üzenet – jelen esetben a szálloda nevét adó Dorottya hercegnő kertszeretete – az egyes állomásokon minél hangsúlyosabban jelen legyen és megértésre találjon a vendégek körében.