Sikeresen lezárult a „Professzionális felkészítés a tudatos külpiacra lépéshez kkv-k számára” elnevezésű kiemelt projekt tavaly szeptemberben – számol be róla a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA). A projekt a Széchenyi 2020 program keretében, a HEPA és a Külgazdasági és Külügyminisztérium közös konzorciumában jött létre.
A Fit For Export elnevezésű projekt elsődleges célja a hazai kis- és közepes vállalkozások versenyképességének növelése, nemzetközi piacon való megjelenésének előkészítése, illetve külpiaci növekedésének támogatása volt.
A projekt várt eredményeként bővült az exportáló vállalatok köre, megnövekedett a stabil, rendszeresen exportáló, külpiacokon jelen levő kkv-k száma, stabilabbá vált a már exportáló vállalatok piaci jelenléte, egyben javult exportképességi hatékonyságuk is.
A projekt célcsoportjába a Magyar multi program első fázisában részt vevő vállalkozások mellett az exportképes vagy már exportáló mikro-, kis- és középvállalkozások tartoztak.
A HEPA által nyújtott szolgáltatások között szerepeltek a kkv-k által kedvelt többféle online, illetve fizikai megjelenést igénylő képzések és workshopok, valamint olyan innovatív megoldások kialakítása, mint az Online kiállítói tér. A külpiacra lépést szintén segítette a szolgáltatásként nyújtott streaming-lehetőség a potenciális külföldi partnerekkel és az egyes cégek részére biztosított szakmai marketingkisfilmek. Nagy népszerűségre tett szert az USA-piacra lépési program is, a kkv-k hazai, illetve tengerentúli képzéseken vehettek részt és bepillantást nyerhettek az USA piacának sajátosságaiba.
Anyagi támogatást nem kaptak a pályázatban részt vevő cégek, adott szolgáltatásokat tudtak igénybe venni az exportérettségi szintjükhöz mérten – részletezi a közlemény.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Havran Zoltán)