Az online-kereskedelem lesz a járvány nyertese

Tartós változást hoz az emberek bevásárlási szokásaiban a koronavírus-járvány. Az átalakulás nyertese az online-kereskedelem lesz, számos belvárosi szaküzlet és bevásárlóközpont pedig kénytelen lesz beszüntetni működését.

Forrás: MTI2020. 03. 18. 10:45
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amint azt Hudetz, a kölni IFH (Institut für Handelsforschung) gazdaságkutató intézet igazgatója és Gerrit Heinemann, a Niederrhein főiskola internetes kereskedelmi szakértője a dpa hírügynökségnek elmondta: a járvány erőteljes hátszelet adott ugyan az online kereskedelemnek, a vásárlók általános elbizonytalanodása azonban az internetes kereskedelemben is tetten érhető. Mindazonáltal, ha valamit manapság be kell szerezni, akkor a többség első gondolata már az internet.

Bizton állíthatjuk, hogy az online kereskedelem hosszú távon profitálni fog a mostani válsághelyzetből. Akkor is többet fognak az interneten vásárolni az emberek, mint a krízis előtt, amikor már a koronavírus mint téma, réges-rég a múlté lett – fogalmazott Hudetz.

A fordulat vesztesei szerinte elsősorban az internetes értékesítési portállal nem rendelkező belvárosi kis üzletek lesznek. Akinek a kínálata mostanra még nem érhető el az interneten, az egy működőképes értékesítési csatornától fosztotta meg magát, és ezt a lemaradást már aligha fogja tudni behozni – fogalmazott.

Mindazonáltal a koronavírus-járvány egyáltalán nem jelenti a kisboltok végét, mindössze egyfajta katalizátorként felgyorsítja azoknak a felszámolódását, amelyek még használják az internetes értékesítést forgalmuk egyik támaszaként – tette hozzá Gerrit Heinemann.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.