A legújabb turizmusban hozott kormányzati intézkedés egyszerre szolgálja a fogyasztók, vagyis az utasok, és egyszerre az utazásszervező vállalkozások érdekeit, vagyis orvosolja azt a helyzetet, amikor ezek az érdekek ütköznek, ahogy például a pandémia következtében tömegesen elmaradt külföldi utazások esetében. Az egymással ütköző érdekek egységes védelmének szempontja miatt bonyolult a voucherek és a kompenzáció ügye – fejtette ki a Magyar Nemzetnek Könnyid László. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy csütörtökön bejelentették: uniós állásfoglaláson alapuló kormányrendelet szabályozza augusztus 31-ig, hogy szerződésfelmondás esetén az utazási irodák és az ügyfeleik a kártalanítás kiegészítő lehetőségeként megállapodhatnak abban is, hogy meghiúsult út esetén a pénzvisszafizetés helyett utalványt kap az utas, amelyet egy éven belül kell felhasználni a vállalkozásnál.

Erős a boltláncoknál az árkövetés
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pedig jelezte, hogy szorosan nyomon követik az árak alakulását.