Újjászervezik az Utasellátót

Nagyobb feladat vár a nemzeti vasúttársaság szolgáltatásaiban a hálókocsikra és az étkezőkocsikra, ezért a MÁV-Start visszaszervezi saját hatáskörbe az üzemeltetést – közölte a cég egyik vezetője. Tavaly nyáron kezdte meg a cég a dél-balatoni vonalon az éttermi szolgáltatás újjáélesztését, azóta több nemzetközi vonalon megújult a háló- és étkezőkocsi-szolgáltatás.

2020. 03. 04. 6:10
null
A dél-balatoni vonalon az éttermi szolgáltatás bevezetését már tavaly nyáron megkezdték Fotó: Teknős Miklós
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemzetközi közlekedési trendek azt mutatják, hogy egyre többen használják az éjszakai vasúti járatokat a repülőgépek helyett. Ezzel a megnövekvő utasigénnyel lépést kell tartania a személyvasútnak is a háló- és fekvőkocsik fejlesztésével. A cég vezetősége úgy döntött, hogy a MÁV-Starton belül szervezik újjá az Utasellátót – közölte Kormányos László, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

A működési feltételeket ezekben a hónapokban teremtik meg, és az év első felében összeáll a személyzet is. A vasúttársaság vezetőségének célja, hogy az Utasellátó régi hírnevéhez méltó legyen.

A dél-balatoni vonalon az éttermi szolgáltatás bevezetését már tavaly nyáron megkezdték
Fotó: Teknős Miklós

Ehhez fontos lépés, hogy minden, a tevékenységhez kapcsolódó, jelenleg több külső partnerhez tartozó tevékenységet is visszaszervez a vállalat, és új szervezeti egység alatt egyesíti, újraszervezi azokat. Az átalakulástól az egységes fedélzeti szolgáltatási színvonal javulását várják, hiszen ha egy kézben vannak a feladatok, akkor egységes színvonalat tudnak biztosítani Brassótól Zürichig, akár a járműfedélzeten az éjszakai utazások során, akár az étkezőszolgáltatásban.

Kormányos László szerint a közeljövőben naponta kétszeresére nő azoknak a járatoknak száma, amelyeken háló-, fekvő- vagy étkezőszolgáltatás szükséges, ez komoly bővülés. Ehhez jön még a Balatonra és az egyes kiemelt időszakokban belföldi vagy nemzetközi vonalakra tervezett szerelvényeken az étkezőszolgáltatás biztosítása. Emellett készülni kell az IC+ projektben gyártott első osztályú bisztrókocsik forgalomba állására is – nyilatkozta a Vasutas Magazin kérdésére a vezérigazgató-helyettes.

Mint emlékezetes, tavaly június közepétől augusztus végéig a MÁV-Start forgalomba állította a Balaton expresszeken az étkezőkocsikat. Homolya Róbert elnök-vezérigazgató akkor azt nyilatkozta: az utasok leginkább annak örültek, hogy a vonatokon újra mérnek hideg csapolt sört.

A visszajelzések jók, az utasok már határozottan kérik, hogy más belföldi vonalon is legyenek büfékocsik. A tavalyi tesztüzem után a MÁV más vonalakon is bevezeti ezt a szolgáltatást, és a tervek szerint a balatoni vonalakon nyáron is lesz büfékocsi.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.