Júniusban egy éve az első alkalommal nőttek a kínai autóeladások

Júniusban 12 hónapja az első alkalommal nőttek az autóeladások Kínában a személygépkocsi ágazat szakmai képviseleti szervezete, a PCA hétfőn publikált kimutatása szerint.

Forrás: MTI2019. 07. 08. 20:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A China Passenger Car Association (PCA) adatai szerint júniusban 1,8 millió személygépkocsit értékesítettek Kínában, 4,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A személygépkocsi eladások 2018-ban hat százalékkal csökkentek Kínában. Az ország autópiaci forgalma két évtizede az első éves csökkenést szenvedte el tavaly.

A kínai-német FAW-Volkswagen közös vállalat az idei első hat hónapban rekordszámú 312 ezer Audi márkájú autót adott el Kínában, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Kínában gyártott A6L modellből 46 ezret, az A4L modellből pedig 84 ezret adtak el.

A FAW Hongqi márkából az előző évinél 255 százalékkal többet, 33 ezret értékesített, többet mint a 2018-as év egészében. Az értékesítések növekedése két új modell, a Hongqi H5 és a teljesen elektromos Hongqi E-H3 SUV piacra vitelének volt köszönhető.

Az 1958-ban alapított Hongqi (Vörös Zászló) gyártotta a kínai állami vezetők reprezentációs autóit. Az autógyár korszerű modelljei már olyan fejlett technológiai cégekkel, mint a Huawei, a Baidu, az Intel és a iFlytek, valamint a Jilin egyetemmel kialakított fejlesztési együttműködés keretében elért, egyebek között az önvezető és hálózatra kapcsolt járműelektronikai és biztonságtechnikai eredmények hasznosításával készülnek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.