Kínában 92 százalékkal zuhant az autóeladás február első két hetében

Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, 92 százalékkal esett az új autók eladása február első két hetében éves összevetésben az új koronavírus okozta járvány egyik hatásaként.

Forrás: MTI2020. 02. 21. 22:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai személyautó-gyártók szövetsége (CPCA) pénteken azt közölte, hogy február első hetében annak a hatására, hogy sokan otthonaikban maradtak, az új autók eladása 96 százalékkal zuhant, ekkor napi átlagban 811 járművet értékesítettek.

Február második hetében egyre több autókereskedő nyitotta meg boltját, aminek a hatására az eladott autók száma napi 4098 autóra emelkedett, de ez még mindig 89 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

Egy másik ágazati szervezet, a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM a múlt héten azt közölte, hogy januárban 18 százalékkal csökkent az új autók eladása Kínában. Januárban 1 millió 941 új járművet értékesítettek, 18 százalékkal kevesebbet tavaly januárhoz képest.

A CAAM adatai szerint januárban jelentősen visszaesett a járműgyártás is, a tavalyi azonos hónaphoz képest 24,6 százalékkal kevesebb, 1 millió 783 ezer jármű készült az ázsiai országban. Januárban az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése 54,4 százalékkal esett, a gyártásuk pedig 55,4 százalékkal zsugorodott.

Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások. A CAAM adati szerint 2019-ben 21,4 millió járművet értékesítettek Kínában, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző évinél.

A NEV-autók eladása több mint négy százalékkal, 1,2 millióra csökkent 2019-ben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.