A koppenhágai Berlingske egy 25 középiskoláról szóló anyagot szerzett meg. Az oktatási intézményekben felmerülő problémákra a Denkorteavis.dk írása világít rá. A cikk első megállapítása, hogy az érintett gimnáziumokban elterjedt az aszociális viselkedés, az inkompetencia és a muszlim szélsőségesség, a tanárok pedig tehetetlenek. A kormány most szakértőkkel vizsgáltatja a helyzetet és keresi a jó megoldásokat.
A legfőbb baj az, hogy a dánul alig beszélő és értő migránscsaládokból származó tanulók lehúzzák a tanulni vágyó dán gyermekek teljesítményét is. Az órák nagy része ugyanis magyarázatokkal és fegyelmezéssel telik el, ami elveszi az időt a tanítás elől. A cikk alapján a bevándorló tanulók sokszor hangosan beszélgetnek az órákon, fülükben tartják a fülhallgatót, óra közben kisétálnak a tanteremből, és többnyire az iskolán kívüli szakmai programokon sem vesznek részt. Emellett több esetben problémát jelent az is, hogy nem köszönnek a női tanároknak.
A cikk szerint Pernille Rosenkrantz-Theil dán oktatási miniszter most azzal próbálkozik, hogy egy osztály létszámának csak meghatározott hányada lehessen bevándorló. Azt ugyanakkor még nem lehet tudni, hogy az elképzelés egyáltalán megvalósul-e, és ha igen, mennyire lesz működőképes.
A teljes cikket IDE KATTINTVA olvashatják el.