Uncle Ben’s helyett Ben’s Originalra keresztelik, valamint lekerül az ősz hajú, színes bőrű férfi portréja a leginkább rizséről ismertté vált cég termékeiről – jelentette be a Mars Food vállalat egy júniusi ígéretének eleget téve. Az emblémán Frank Brown, egy chicagói étterem főpincére szerepel, akit a márka indulásakor, 1947-ben kértek fel, hogy képviselje a céget.

Fotó: Brendan McDermid /REUTERS
– Megértjük az előző márka nevéhez és arcához kapcsolódó egyenlőtlenségeket, és amint júniusban bejelentettük, elköteleztük magunkat a változás mellett – nyilatkozta Fiona Dawson, a Mars Food egyik képviselője.
A cég a Black Lives Matter (A fekete életek számítanak) mozgalom tüntetéseit követően vizsgálta felül marketingjét, amelyet korábban számos bírálat ért: sokan úgy gondolják, hogy a márka hozzájárul a faji sztereotípiák fenntartásához. Az új csomagolás várhatóan 2021-ben fog először megjelenni a polcokon.
– A márka nemcsak a nevét és az arculatát változtatja meg a csomagon, hanem lépéseket tesz a befogadás és a méltányosság fokozása érdekében, valamint új célt is kitűzött: olyan lehetőségeket teremteni, amelyek mindenkinek helyet kínálnak az asztalnál – nyilatkozta a vállalat.
A cég az amerikai National Urban League nonprofit szervezettel is együttműködik. A Mars Food korábban arról tett bejelentést, hogy a kooperáció keretében kétmillió dolláros ösztöndíjjal kívánják támogatni a színes bőrű szakácsokat, továbbá 2,5 millió dolláros befektetést terveznek a Mississippi államban található Greenville-ben, ahol a rizst több mint negyven éve termesztik. A vállalat közleménye szerint a támogatás a környék több mint 7500 egyetemi hallgatójának javítaná az oktatási lehetőségét, valamint elősegítené a friss élelmiszerekhez való hozzáférést.
A Mars Food mellett több élelmiszeripari óriás vizsgálta felül saját marketingjét a George Floyd halála által kiváltott tiltakozások nyomán. Korábban a Pepsi is bejelentette, hogy az Aunt Jemina szirupjukon lecserélik a „fehér gazdákat szolgáló” fekete nőre emlékeztető logót. Az embléma több mint 130 éve szerepel a termékeken, azonban a vállalat elismerte, hogy az ikon a faji sztereotípián alapul. Augusztus közepén a Knorr is csatlakozott a mozgalomhoz, akik a Zigeunersauce, azaz cigánymártás nevű terméküket a jövőben magyar paprikás szósz néven fogják forgalmazni.