Lecserélik a fekete férfit az Uncle Ben's termékein

A cég meghajolt a faji előítéleteket emlegető bírálatok előtt.

Forrás: BBC2020. 09. 24. 17:15
Boxes of Uncle Ben's branded rice stand on a store shelf inside of a shop in the Brooklyn borough of New York City
Ben bácsi többé nem mosolyog ránk a dobozokról. Fotó: Brendan McDermid Forrás: REUTERS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Uncle Ben’s helyett Ben’s Originalra keresztelik, valamint lekerül az ősz hajú, színes bőrű férfi portréja a leginkább rizséről ismertté vált cég termékeiről – jelentette be a Mars Food vállalat egy júniusi ígéretének eleget téve. Az emblémán Frank Brown, egy chicagói étterem főpincére szerepel, akit a márka indulásakor, 1947-ben kértek fel, hogy képviselje a céget.

Ben bácsi többé nem mosolyog ránk a dobozokról
Fotó: Brendan McDermid /REUTERS

– Megértjük az előző márka nevéhez és arcához kapcsolódó egyenlőtlenségeket, és amint júniusban bejelentettük, elköteleztük magunkat a változás mellett – nyilatkozta Fiona Dawson, a Mars Food egyik képviselője.

 

A cég a Black Lives Matter (A fekete életek számítanak) mozgalom tüntetéseit követően vizsgálta felül marketingjét, amelyet korábban számos bírálat ért: sokan úgy gondolják, hogy a márka hozzájárul a faji sztereotípiák fenntartásához. Az új csomagolás várhatóan 2021-ben fog először megjelenni a polcokon.

– A márka nemcsak a nevét és az arculatát változtatja meg a csomagon, hanem lépéseket tesz a befogadás és a méltányosság fokozása érdekében, valamint új célt is kitűzött: olyan lehetőségeket teremteni, amelyek mindenkinek helyet kínálnak az asztalnál – nyilatkozta a vállalat.

 

A cég az amerikai National Urban League nonprofit szervezettel is együttműködik. A Mars Food korábban arról tett bejelentést, hogy a kooperáció keretében kétmillió dolláros ösztöndíjjal kívánják támogatni a színes bőrű szakácsokat, továbbá 2,5 millió dolláros befektetést terveznek a Mississippi államban található Greenville-ben, ahol a rizst több mint negyven éve termesztik. A vállalat közleménye szerint a támogatás a környék több mint 7500 egyetemi hallgatójának javítaná az oktatási lehetőségét, valamint elősegítené a friss élelmiszerekhez való hozzáférést.

A Mars Food mellett több élelmiszeripari óriás vizsgálta felül saját marketingjét a George Floyd halála által kiváltott tiltakozások nyomán. Korábban a Pepsi is bejelentette, hogy az Aunt Jemina szirupjukon lecserélik a „fehér gazdákat szolgáló” fekete nőre emlékeztető logót. Az embléma több mint 130 éve szerepel a termékeken, azonban a vállalat elismerte, hogy az ikon a faji sztereotípián alapul. Augusztus közepén a Knorr is csatlakozott a mozgalomhoz, akik a Zigeunersauce, azaz cigánymártás nevű terméküket a jövőben magyar paprikás szósz néven fogják forgalmazni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.