Tele van zsidóellenes, náci tartalmakkal a Twitter

Láthatóan mindezt büntetlenül tehetik, ugyanis a közösségi oldal – eddig legalábbis – nem törölte a profiljukat.

Forrás: v4NA Hírügynökség2021. 01. 17. 18:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„#heilhitler” és „#BurnTheJews” – ilyen és ehhez hasonló hashtagekkel osztanak meg bejegyzéseket felhasználók a Twitteren és láthatóan mindezt büntetlenül tehetik, ugyanis a közösségi oldal – eddig legalábbis – nem törölte a profiljukat. Korábban még arra is volt példa, hogy a Twitter engedélyezett célzott hirdetéseket (neo)náci és iszlamofób felhasználók irányába.

Miközben az Egyesült Államok elnökét a legnagyobb techcégek, köztük a Twitter is kitiltotta a platformjáról, zsidóellenes és náci tartalmak maradhatnak.

A Twittert többen kritizálták amiatt, hogy fehér felsőbbrendűséget hirdetők vannak a platformján. Tavaly nyáron több mint 50 ilyen felhasználót tiltottak le.

Arra is volt példa, hogy neonácik profiljának adtak úgynevezett „kék pipát” (blue check mark). Ezek általában többek között hírességek, sztárok, sportolók, híroldalak profiljain jelennek meg, annak érdekében, hogy a felhasználók tudják, nem egy hamis fiókkal van dolguk. Az ismert neonáci Jason Kesslert is sikerült„kipipálni”.

Náci és zsidóellenes tartalmak azonban továbbra is vannak a Twitteren szép számban.

„Épp most kaptam herpeszt egy zsidótól”, írja az egyik felhasználó.

„Ki a f*szt érdekel a közel-keleti béke? Engem nem. Engem nem érint”, írta egy vállaltan Antifa felhasználó.

Ez a felhasználó egyébként arról álmodozik, hogy koncentrációs táborokba küldik majd Donald Trump támogatóit.

„Nem fogok hazudni, a koronavírus a legjobb dolog, ami velem történt az elmúlt időben. A hátrahagyott zsidók meghaltak”, írta egy másik felhasználó.

„Az izraeli zsidók azzal csinálhatnának helyet, hogy eltakarodnak Izraelből”, fogalmazott egy felhasználó.

„Lázadó zsidók a moziban levették a kipájukat, menjetek vissza Izraelbe”, írta valaki.

„A világnak szüksége van egy másik holokausztra”, fogalmazott egy felhasználó.

A bejegyzésekből jól látszik, hogy a „#heilhitler”, a „#fuckjews, a ”#FuckIsreal„, a ”#BurnTheJews„, illetve a ”#HitlerWasGreat„ hashtagek nincsenek tiltva a Twitteren. Sőt rákattintva ezekre további olyan bejegyzések jelennek meg, amelyekben benne vannak ezek a szavak.

Arra is van példa, hogy antiszemita mémeket osztanak meg egyes felhasználók.

”A mocskos, hazug, k*rva zsidóknak nem volt olyan rossz dolgunk, mint ahogy el akarják velünk hitetni„, írták.

A Twitter továbbá tavaly bocsánatot kellett kérjen, ugyanis kiderült, lehetővé tették, hogy célzott hirdetéseket alkalmazzanak neonácikra, transzfóbokra és homofóbokra. A BBC szerint a hirdetőknek lehetőségük volt hirdetések küldésére azoknak a felhasználóknak, akik olyan kifejezésekre kerestek rá, mint ”transzfób„, ”fehér felsőbbrendűek„ vagy ”melegellenes„.A brit közszolgálati csatorna által létrehozott álhirdetés is hasonló csoportokat célzott.

Kiderült, hogy az olyan kulcsszavak felhasználásával, mint az ”iszlamofóbok„, az ”iszlamafóbia„, az ”iszlamofób„ és az ”#iszlamofób„, a hirdetés 92 900 és 114 000 közötti felhasználót érhet el. Az Egyesült Királyságban a ”neonáci„ kifejezés használatával a hirdetés akár 81 000 embert is elérhetett.

2019-ben Jack Dorsey, a Twitter vezérigazgatója Rolling Stone magazinnak adott interjújában lényegében a felhasználókra hárította a felelősséget a náci kérdésben.

– A nácik eltávolítására irányuló felhívások nagy része annak is köszönhető, hogy végrehajtásunk a bejelentések alapján működik. Sokan nem jelentik. Látják a dolgokat, de könnyebb tweetelni, hogy 'szabadulj meg a náciktól', mint jelenteni – fogalmazott Dorsey.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.