A techóriások pénzéből tudott szárnyalni Joe Biden elnökválasztási kampánya

A Szilícium-völgyi vállalatok alkalmazottai tavaly mélyen a zsebükbe nyúltak, hogy a Fehér Házba segítsék a demokrata politikust.

2021. 02. 22. 12:35
Az Instagram, a Twitter és a Facebook ismeretségi hálózatok lógói egy mobiltelefon kijelzőjén. Forrás: Pixabay
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy technológiai cégek alkalmazottai kulcsfontosságú forrást jelentettek Joe Biden elnökválasztási kampányának finanszírozásában – írta meg a The Wall Street Journal újonnan közzétett kampányfinanszírozási feljegyzésekre hivatkozva.

Az amerikai üzleti napilap szerint a Szilícium-völgy óriásvállalatai által a Demokrata Párt számára nyújtott anyagi támogatás olyan nagy mértékű volt, hogy amellett teljesen elhalványult a párt hagyományos adománygyűjtő forrásaitól, például bankoktól és ügyvédi irodáktól kapott támogatásainak mértéke.

A lap szerint a Google anyavállalata, az Alphabet, a Microsoft, az Amazon, az Apple és a Facebook az az öt óriásvállalat, amely a legnagyobb pénzforrást biztosította Joe Biden amerikai elnök tavalyi elnökválasztási kampányához. A Wall Street Journal kampányfinanszírozási elemzéséből az is kiderült:

az öt technológiai óriás alkalmazottaitól Joe Biden kampánya mintegy 15,1 millió dollárt kapott.

A lap kérdéseket tett fel ezzel kapcsolatban a szóban forgó cégeknek, azok azonban nem voltak hajlandók megválaszolni ezeket.

Abban nincs semmi meglepő, hogy a Szilícium-völgy nagyvállalatai jelentős hozzájárulásokkal biztosítják a Demokrata Párt elnökjelöltjét: Hillary Clinton korábbi külügyminiszter, a demokraták 2016-os elnökjelöltje és Barack Obama volt elnök a 2008-as és 2012-es elnökválasztási kampánya során szintén jelentős anyagi támogatást kapott a tech óriásoktól, akkor azonban a hagyományos adományozási források még messze túlmutattak a technológiai szektor által az amerikai belpolitika alakítására szánt összegen.

Az óriásvállalatoknak egyébként az amerikai törvények szerint tilos közvetlenül adománnyal segíteni politikai kampányt, a cég alkalmazottai azonban – magánszemélyként – szabadon hozzájárulhatnak a politikai pártok sikerességéhez.

A lap megjegyzi: a Facebook alkalmazottai újabb pénzforrásként jelentek meg a 2020-as elnökválasztási kampányban, 1,9 millió amerikai dollárral támogatva Joe Biden kampányát.

A Biden-adminisztrációnak egyébként hamarosan olyan döntéseket is meg kell hoznia, hogy ki kerüljön a technológiai vállalatokkal foglalkozó olyan kulcsfontosságú testületek élére, mint például az Igazságügyi Minisztérium trösztellenes részlegeként számon tartott Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC).

Washington választása elemzők szerint arra is rávilágít majd, hogy Joe Biden kormánya mennyire szándékozik szorítani a világszerte egyre több országban szabályozásokkal szembenéző tech óriások gyeplőjén.

Emlékezetes, szinte az ország összes államával összefogva az FTC tavaly év végén közösen perbe fogta a Facebookot, követelte a tech óriás feldarabolását. A közösségi oldal ellen az FTC mellett összesen 48 állam részvételével mindjárt két eljárás is indult, egy a WhatsApp, egy pedig az Instagram felvásárlása kapcsán. Az államok és a bizottság mindkét esetben azzal vádolják a Facebookot, hogy a két platformot azért vásárolta fel, hogy azok birtokában monopolhelyzetet alakítson ki a piacon, teljesen ellehetetlenítve a kisebb konkurenseket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.