Balul sült el az egyik legismertebb francia ásványvízgyártó Twitter-bejegyzése, az Evian ugyanis egy ártatlannak tűnő tweet-et posztolt közösségi oldalán, arra kérve követőit, hogy ossza meg a bejegyzést az, aki aznap már megivott egy liter vizet.
A bejegyzéssel önmagában nem is lett volna gond, ha az nem a Ramadán első napjára esik, így viszont a muszlimok rettentően felháborodtak és iszlamofóbiával, sőt, rasszizmussal vádolták meg a céget, tucatjával kapták a gyűlölködő kommenteket. Volt, aki azt kifogásolta és illetlenségnek nevezte, hogy miért pont a Ramadán első napját választotta a cég a tweet közlésére, de olyan kommentelő is akadt, aki szerint a vállalat még csak nem is rejti véka alá az iszlamofóbiáját.
Sokan azonban kiálltak az Evian mellet, mondván, azért mégiscsak Franciaországban vannak, ráadásul a rendszeres vízfogyasztás ajánlott az egészség megőrzése érdekében.
Mások szerint nem kell identitás-kérdést csinálni és felesleges vitákat gerjeszteni egy olyan egyszerű mindennapi tevékenységből, mint a vízivás.
A cég végül este bocsánatot kért a Twitteren, leírták, hogy nagyon sajnálják a balul elsült bejegyzést és leszögezték, hogy semmiféle provokáció nem állt szándékukban.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: Flickr