időjárás 12°C Magdolna 2022. május 29.
logo

Elfogadóbbá válna az amerikai édességgyár

Wittich Zoltán
2022.01.24. 06:59 2022.01.24. 09:31
Elfogadóbbá válna az amerikai édességgyár

Befogadóbb és kevésbé szexista arculatra vált az M&M’s amerikai édesség

– jelentette be múlt héten a terméket gyártó Mars vállalat. Bár hazánkban kevés variációval jelenik meg a termék, a tengerentúlon viszont 15-féle különböző ízben, valamint számos verzióban és alkalomra specifikusan gyártva is elérhető. A cég a reklámokban megjelenő M&M’s karakterei megjelenésén és személyiségén változtatott. Az egyik figura például „elfogadja az igazi énjét, minden aggodalmát, és ezzel végre felvállalhatja szorongását”, míg a női M&M’s karakterek támogatóbbak lesznek egymással és csökkentették feminin karakterjegyeiket.

Mindemellett a termék karaktereinek a neme is a háttérbe kerül, így a Mr. és Ms. előtag helyett, a jövőben a személyiségüket emelik ki.

Az M&M’s mindig is úgy gondolta, hogy mindenkinek joga van a boldogsághoz, ami egyben a leginkább kifejezi a valahova tartozás érzését is. Szerintünk ezt mi tudjuk a leginkább növelni

– nyilatkozta Cathryn Sleight, a Mars anyacég növekedési igazgatója. A vállalat szerint az összetartozás iránti vágy olyan erős, mint a szeretet iránti vágy, amely független a nemtől, kultúrától, rassztól, etnikai hovatartozástól és földrajzi elhelyezkedéstől egyaránt.

Az Egyesült Államokban az M&M’s az egyik legnépszerűbb édesség, amelyből a cég éves szinten körülbelül 700 millió dollárt (220 milliárd forintot) bevétele volt. Marketing-tanácsadók szerint probléma, hogy ennyire aggódik a szakma a fogyasztók megsértése miatt. Szerintük az M&M’s ezzel csak fel akarta magára hívni a figyelmet, és megpróbálja magát befogadóbbnak mutatni. Ugyanakkor a fogyasztók nem fogadták egyöntetű örömmel az új arculatot a közösségi médiában, szerintük felesleges volt a váltás.

Mindeközben éles kritika érte a KitKat édességet is Indiában, amiért istenségeket szerepeltetett új termékének csomagolásán, amelyek végül a kukába kerültek, ezzel megsértve a vallást. Korábban az Uncle Ben’s szósznak és egy amerikai futballcsapatnak is nevet kellett változtatnia a kritikák miatt.

Borítókép: M&M óriáscég karakterét mutatták be a Sweet and Snack Expón 2012. május 8-án Chicagóban, Illinois államban. (Fotó: MIRA OBERMAN / AFP)