Elfogadóbbá válna az amerikai édességgyár

Kevésbé lesznek szexisták az M&M’s figurái, hogy elébe menjenek az esetleges kritikáknak.

2022. 01. 24. 6:59
Finding God -- or maybe just comfort -- in a candy wrapper
US-RELIGION-FOOD-CANDY Fotó: MIRA OBERMAN
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Befogadóbb és kevésbé szexista arculatra vált az M&M’s amerikai édesség

– jelentette be múlt héten a terméket gyártó Mars vállalat. Bár hazánkban kevés variációval jelenik meg a termék, a tengerentúlon viszont 15-féle különböző ízben, valamint számos verzióban és alkalomra specifikusan gyártva is elérhető. A cég a reklámokban megjelenő M&M’s karakterei megjelenésén és személyiségén változtatott. Az egyik figura például „elfogadja az igazi énjét, minden aggodalmát, és ezzel végre felvállalhatja szorongását”, míg a női M&M’s karakterek támogatóbbak lesznek egymással és csökkentették feminin karakterjegyeiket.

Mindemellett a termék karaktereinek a neme is a háttérbe kerül, így a Mr. és Ms. előtag helyett, a jövőben a személyiségüket emelik ki.

Az M&M’s mindig is úgy gondolta, hogy mindenkinek joga van a boldogsághoz, ami egyben a leginkább kifejezi a valahova tartozás érzését is. Szerintünk ezt mi tudjuk a leginkább növelni

– nyilatkozta Cathryn Sleight, a Mars anyacég növekedési igazgatója. A vállalat szerint az összetartozás iránti vágy olyan erős, mint a szeretet iránti vágy, amely független a nemtől, kultúrától, rassztól, etnikai hovatartozástól és földrajzi elhelyezkedéstől egyaránt.

Az Egyesült Államokban az M&M’s az egyik legnépszerűbb édesség, amelyből a cég éves szinten körülbelül 700 millió dollárt (220 milliárd forintot) bevétele volt. Marketing-tanácsadók szerint probléma, hogy ennyire aggódik a szakma a fogyasztók megsértése miatt. Szerintük az M&M’s ezzel csak fel akarta magára hívni a figyelmet, és megpróbálja magát befogadóbbnak mutatni. Ugyanakkor a fogyasztók nem fogadták egyöntetű örömmel az új arculatot a közösségi médiában, szerintük felesleges volt a váltás.

Mindeközben éles kritika érte a KitKat édességet is Indiában, amiért istenségeket szerepeltetett új termékének csomagolásán, amelyek végül a kukába kerültek, ezzel megsértve a vallást. Korábban az Uncle Ben’s szósznak és egy amerikai futballcsapatnak is nevet kellett változtatnia a kritikák miatt.

Borítókép: M&M óriáscég karakterét mutatták be a Sweet and Snack Expón 2012. május 8-án Chicagóban, Illinois államban. (Fotó: MIRA OBERMAN / AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.